בריאות ותזונה

סובלים מבטן נפוחה? 10 שיטות להיפטר ממנה

האם גם אתם סובלים מנפיחות בבטן, שגורמת לתחושת אי נוחות? יכול להיות שאתם לא שותים מספיק, לא לועסים מספיק את האוכל או לחילופין אוכלים דברים שממש לא בריאים לכם. כל מה שאתם צריכים לדעת כדי למנוע את הנפיחות

אא
שוב אתם חשים תחושה של אי נוחות בבטן, ומגלים שאתם סובלים מבטן נפוחה. אם נדמה לכם שמדובר בתופעה טבעית שנוצרת אחרי האוכל – כדאי שתדעו שאתם טועים. שכן להרגלי האכילה והשתייה שלכם, אופן הלעיסה שלכם וגם כמות הארוחות שלכם ביום – יש השפעה מכרעת על היווצרות התופעה. אז למה כדאי לכם לשים לב וממה כדאי לכם להימנע? 10 טיפים שיקלו עליכם:
 
1. הפחיתו צריכה של מוצרי חלב – גם אם אתם לא חסידים של תחליפי חלב, כדאי שתפחיתו בצריכה של מוצרי חלב. הסיבה לכך, היא שחלק מהאנשים לא מייצרים את האנזים שמסייע בפירוק הלקטוז, שהינו היסוד הסוכרי שבחלב. כתוצאה מכך, הלקטוז מצטבר במעיים וגורם לכאבים, נפיחות וגזים. חשוב שתדעו שאפילו הפחתה קלה שלהם עשויה להקל מאוד על הנפיחות.
 
2. אכלו יותר סיבים תזונתיים – הסיבים התזונתיים הכרחיים לגוף, מפני שהם מונעים רקבון של האוכל בגוף, שיוצר תחושה של נפיחות וגזים במערכת העיכול. כמו כן, הם בעלי השפעה טובה על המעיים. את הסיבים התזונתיים תוכלו למצוא בריכוז גבוה בירקות כמו פטריות ובטטות וכן בדגנים מלאים.

3. אכלו לאט, לעסו היטב – לא רק מה אתם מכניסים לגוף חשוב, אלא גם כיצד אתם לועסים אותו. חשוב להקדיש ללעיסה זמן רב יותר, כך שהאוכל בפיכם יהפוך נוזלי. כך האוכל יתעכל טוב יותר ולא יגרום לכם לנפיחות. באופן כללי, כדאי גם שתדעו, שאכילה איטית יותר מונעת אכילת יתר, כיוון שהיא מספקת ומשביעה יותר.
 
4. טעות נפוצה: שתיה מרובה גורמת לנפיחות – אם גם אתם נמנים על האנשים שחוששים ששתיה מרובה היא זו שגורמת לגוף שלכם לצבור נוזלים ובכך לייצר את הנפיחות בבטן – כדאי שתדעו שאתם טועים, ולהפך. גופנו, המורכב מ-70% מים, זקוק לכמות מרובה של מים. דווקא אנשים שלא מקפידים לשתות מספיק, עלולים לסבול יותר מנפיחות, שכן ברגע שאינכם שותים מספיק – גופכם מנסה לפצות על כך וליצור מחסני נוזלים לזמנים של חוסר, והוא שגורם את הנפיחות. המסקנה: הקפידו לשתות כמה שיותר, מינימום שני ליטר ביום לנשים, ושניים וחצי ליטרים לגברים.
 
5. תגידו שלום לבצקים ופסטות – מלבד העובדה שיש מי שרגיש לגלוטן, ושבצריכה של קמח עשויה להיגרם לו נפיחות בבטן, כדאי באופן כללי להימנע מפחמימות פשוטות. הפחמימות עצמן אמנם חשובות בתפריט היומי, אולם הפחמימות הפשוטות מתפרקות לסוכרים ועשויות לגרום לנפיחות בבטן. את הפחמימות הפשוטות תמצאו בעיקר בעוגיות, פסטה וקרואסונים.
 
6. ממתיקים מלאכותיים? OUT - רבים סובלים מנפיחות כיוון שהם צורכים סוכר אלכוהולי, המצוי בממתיקים מלאכותיים וגורם לכך, כמו קסיליטול וסורביטול. ממתיקים אלה נמצאים במאכלים ובמשקאות שונים, ועל כן מומלץ מאוד להימנע מהם. בין היתר, תוכלו למצוא אותם במשקאות דיאטטיים תוססים, שמכליים בועות אוויר וגורמים לנפיחות. במקום זאת, נסו לשתות מים או משקאות שערבים לכם, אבל שמטהרים את הגוף. מים עם לימון או ליים וגם תה מנטה, שידוע כמסייע בהפחתת הנפיחות.
 
7. תבלינים? רק אם הם עדינים - אם אתם אוהבים לבשל עם תבלינים, כדאי שתבחרו בתבלינים עדינים יותר. שכן חלק מהתבלינים גורמים לחומציות יתר בקיבה ויוצרים גירוי במעיים. חלקם אף מצטברים בקיבה ויוצרים את הנפיחות. 
 
8. מסטיק? לא בבית ספרנו - לעיסת מסטיק גורמת לבליעת אוויר, ומשם הדרך ליצירת נפיחות בבטן קצרה. אם אתם ממש חייבים לנשנש, תוכלו לבחור באלטרנטיבה בריאה יותר, כמו מקלוני גזר.
 
9. פירות וירקות – בריא, אבל לא הכל מומלץ – זה נכון שכל הפירות והירקות בריאים, אבל אם אתם סובלים מנפיחות בבטן - יש כאלה שכדאי לכם להימנע מהם. שזיפים למשל, יוצרים תסיסה בגוף שגורמת לגזים, בגלל שהם עמוסים בסוכר אלכוהולי. בגזרת הירקות מומלץ להימנע מכרוב, כרובית וברוקולי, כיוון שיש אנשים שלא מעכלים אותם מספיק טוב במעי הדק, בשל חוסר באנזימים, וגם הם צוברים גזים וגורמים לנפיחות.
 
10. שש ארוחות קטנות ולא שלוש גדולות – פעם לימדו אותנו שחשוב להקפיד על שלוש ארוחות גדולות וסדירות מדי יום. בפועל, היום כבר יודעים שארוחה גדולה אמנם יוצרת תחושה מתמשכת של שובע, אולם היא מגדילה גם את כמות הקלוריות שאנחנו צורכים. משכך, מומלץ לאכול יותר בתכיפות. שש ארוחות קטנות במשך היום יעשו את העבודה טוב יותר.
תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה