קשב וריכוז

מחקרים חדשים: נסו לאמץ אורח חיים בריא לפני הריטלין

לפעמים הפרעת קשב וריכוז לא דורשת טיפול תרופתי, אלא אימוץ אורח חיים בריא הכולל יותר שינה ופעילות גופנית, בין השאר

אא

האם ניתן לסייע לילדים עם הפרעת קשב וריכוז להצליח גם בלי תרופות? מחקר אמריקאי חדש טוען שישנם ילדים עם ADHD שיכולים לוותר על הריטלין – עם הוריהם יקפידו לאמץ אורח חיים בריא.

המחקר, שנערך על ידי חוקרת מדעי המוח קת'לין הולטון ופורסם בכתב העת להפרעות קשב, מצא כי 'היצמדות לאורח חיים בריא' יכולה לשפר משמעותית את תסמיני הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים. אורח החיים הבריא, על פי הגדרת המחקר, כולל הגבלת זמן-המסכים של הילדים לשעה לכל היותר, פעילות גופנית של שעה לפחות מידי יום, 9-11 שעות שינה בלילה, הימנעות משתיה מתוקה והקפדה על שתיית מים רבה (7-10 כוסות מים ליום).

ההמלצות הללו חוברו על ידי האקדמיה האמריקאית של רופאי ילדים עבור כלל הילדים. אולם, המחקר של נורטון גילה שהקפדה על ההמלצות חיונית במיוחד כשמדובר בילדים עם הפרעת קשב וריכוז. במחקר התברר כי אורח חיים בריא היה נפוץ יותר אצל ילדים ללא הפרעת קשב מאשר אצל ילדים עם הפרעת קשב.

"הורים רבים לילדים המאובחנים עם ADHD לא רוצים לתת לילד תרופה. אימוץ ההמלצות לאורח חיים בריא עשוי להיות התערבות יעילה – בין אם לצד טיפול תרופתי או במקומו", אומרת הולטון.

שני מחקרים אחרים שפורסמו באותו גיליון של 'כתב העת להפרעות קשב' הגיעו למסקנות דומות. מחקר שבוצע בקנדה גילה כי ילדים בעלי הפרעת קשב שהשתתפו בתכנית אימונים גופניים של 10 שבועות ראו שיפור רב בהתנהגותם בבית ובבית הפר. מחקר אחר גילה שהליכה של 20 דקות בפארק עזרה לילדים עם ADHD להתרכז טוב יותר לאחריה.

המסקנה? הריטלין ודומיו הן תרופות אפקטיביות ולעיתים אין מנוס מלעשות בהן שימוש. אבל לפני שרצים לבית המרקחת – ולמעשה, גם אם הילד כבר בטיפול תרופתי – אסור לשכוח את הטיפולים הבסיסיים יותר, אומרים המומחים. ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז זקוקים במיוחד לפעילות גופנית רבה, לשינה מספקת, לשתיה לא ממותקת – ולהגבלת הזמן שבו הם בוהים במסכים מרצדים.

תגיות:ריטליןהפרעת קשבחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה