חדשות בארץ

חברות הממתקים מגיבות לקמפיין של משרד הבריאות: "במבה היא מוצר בריא"

בעקבות המלצת משרד הבריאות למעט באכילת חטיפים מלוחים, אמר המדען הראשי של אסם כי במבה היא מוצר בריא

אא
"אני לא יודע למה במשרד הבריאות יצאו בקמפיין שלהם נגד החטיפים וחברות המזון", אמר ד"ר מעוז גרופר, המדען הראשי של קבוצת אסם. "אנחנו אחת החברות שהלכו יד ביד עם הפרויקט 'אפשרי בריא' של משרד הבריאות, שבמסגרתו הוסכם על הפחתת נתרן הדרגתית במוצרים. משרד הבריאות הסכים כי הפחתת הנתרן צריכה להיות הדרגתית".
 
דבריו של גרופר באים בעקבות הקמפיין החדש של משרד הבריאות. אתמול (ראשון) יצא משרד הבריאות נגד החטיפים המוכרים: ביסלי, בייגלה ובמבה.
 
בסרטון שהפיץ משרד הבריאות, מודגש כי החטיפים הינם מאוד לא בריאים. "זה ממש פוגע בגוף שלנו! הם מלאים בנתרן. נתרן זה מלח. כמות גדולה של נתרן גורמת לבעיות בריאות חמורות. למשל, יתר לחץ דם, סרטן הקיבה, ומחלות לב", נאמר בסרטון. "בישראל צורכים פי שניים יותר נתרן מהמומלץ, ו–75% מהנתרן מגיע ממזון מעובד. בדקו את כמות הנתרן במוצרים שאתם מגישים לילדים".

בתגובה, טען גרופר כי הבחירה של משרד הבריאות לשים תמונה של חטיף במבה במרכז השולחן בפרסומת של המשרד אינה ברורה להם. "הצלחנו להפחית בשנים האחרונות עד 40% מהנתרן מכל מגוון החטיפים של אסם", אמרו. "בנושא הנתרן אנחנו בתהליך מתמשך כבר מספר שנים, בתיאום עם משרד הבריאות. ייקח עוד כמה שנים עד שהתהליך יסתיים, אבל זה תהליך שאמור להימשך שנים".
 
"אם נפחית בצורה לא הדרגתית את המלח, הצרכנים יוסיפו אותו בעצמם", אמר. "צריך להרגיל אותם לטעם הפחות מלוח בהדרגה, ובמשרד הבריאות יודעים והסכימו לזה".
 
גם מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה, ענת גרוס שון, התייחסה לקמפיין של משרד הבריאות. "היינו הראשונים שהתחילו עם הורדת הסוכר והמלח כבר בתחילת 2013. אף אחד לא מת מחומרים משמרים, אבל מסוכר אנשים מתים, וכך גם ממלח". שון הוסיפה כי התהליך עלה לתנובה עשרות מיליוני שקלים במשך השנים.
תגיות:במבהאסםמשרד הבריאותנתרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה