חדשות היום

השר ארדן: "לעצור את החזרת הגופות"

שלושה גופות מחבלים שוחררו הלילה. הפלסטינים לא עמדו בהתחייבות וערכו הלוויה סוערת

אא

שלוש גופות של מחבלים הוחזרו במהלך הלילה (שלישי) למשפחותיהם. המשפחות הבטיחו כי לא תיערך הלוויה המונית, אך לא עמדו בהתחייבות.

עלאא אבו ג'מאל, שגופתו הוחזרה הלילה, הוא המחבל שביצע את הפיגוע הנורא בתחנת האוטובוס ברחוב מלכי ישראל בירושלים לפני כשבעה חודשים. במהלך הפיגוע נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד, ונפצע קשה בן דודו, הרב פסח קרישבסקי, שהחלים בחסדי שמים.

הפיגוע הקשה אירע בר"ח חשוון השנה. המחבל, עובד בזק, התקרב בעוצמה רבה עם רכבו אל תחנת האוטובוס, התנגש בתחנה בה שהו באותה העת הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד, הרב פסח קרישבסקי יבלחט"א ואנשים נוספים.

לאחר שהמחבל התנגש בתחנה, ניתן היה לחשוב כי מדובר היה בתאונת דרכים. אולם אז חלה תפנית חדה - המחבל יצא מרכבו עם גרזן בידו והחל לבצע את זממו בכל מי שנקרה בדרכו. מאבטח שהבחין בנעשה ירה בו שוב ושוב, אך המחבל שוב נעמד על רגליו, ורק לאחר דקה התמוטט ומת.

נוסף לגופתו, הועברו גם גופותיהם של שני המחבלים מראם אסמאעיל וסאלח טאהה, אח ואחות שנורו למוות לפני כחודש. השניים ניסו לבצע פיגוע דקירה לפני כחודש במעבר קלנדיה. האחות השליכה סכין לעבר שוטרים שעמדו במחסום, ואלה השיבו בירי וניטרלו אותה ואת אחיה.

הפלשתינים לא עמדו בהתחייבות מול ישראל וערכו הלוויה המונית וסוערת.

בתגובה פרסם השר ארדן פוסק בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא כותב: "נחשפתי כעת לתמונות המקוממות מההלוויה הלילה במזרח ירושלים, שבה הופרו תנאי המשטרה וההתחייבויות של משפחת המחבל, ונערכה הלוויה מרובת משתתפים עם קריאות להסתה ותמיכה בטרור. משפחות המחבלים שיקרו לבג"צ לאחר שהתחייבו לעמוד בדרישות המשטרה וחבל שבג"צ האמין להן ולחץ על המשטרה למסור את הגופות עד הרמדאן".

השר הוסיף כי "לפני מספר דקות הנחיתי את המשטרה לעצור את החזרת גופות המחבלים. אני מקווה שבג״צ ייחשף גם כן לתמונות ההסתה שאסור שייקרו בשום מקום ובטח לא בירושלים בירת ישראל".

תגיות:מחבלהחזרת גופותפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה