חדשות היום

מלון המלך דוד לנגנים בהופעה: הסירו סממנים דתיים

"להקת הענבלים"הוזמנה להופיע בפני עובדים במלון "המלך דוד" בירושלים. אולם מה שהיה צפוי להירשם כחוויה נעימה, הסתיים בעוגמת נפש לא קטנה של חברי הלהקה

אא

מלון "המלך דוד" בירושלים שכר באחרונה את שירותיה של "להקת הענבלים", לצורך אירוע שתוכנן לעובדי המלון. כיוון שרובם המוחלט של העובדים במלון הינם בני מיעוטים, הוחלט כי הלהקה תתאים את תכניה ותנגן בעיקר שירים ממיטב המסורת הערבית, ובהם הזמר פאריד אל אטרש וכן של אום כולתום.

אלא, שחצי שעה לפני ההופעה, גילו בצוות ההפקה של המלון, כי שניים מהנגנים חובשים כיפה לראשם. בתגובה, נדרשו הנגנים להסיר את הכיפות, בטענה כי "זה פוגע ברגשות העובדים הערביים".

על אף היותו אדם שאינו דתי, סירב נעם כהן, מנהל הלהקה להיענות לדרישה. במקום זאת, פעל בדרך יצירתית והביא לפשרה, במסגרתה כלל הנגנים יחבשו כובעי קסקט – ואכן כך היה, וההופעה החלה כצפוי.

אבל אם חשבתם שכאן הסתיימה הפרשה – טעות בידכם. חצי שעה לאחר תחילת ההופעה, קיבל נעם כהן טלפון נוסף מצוות ההפקה של המלון, שטען שרואים את הציציות של אחד הנגנים, וביקש שיכניס אותן פנימה אל תוך המכנסיים.

עבור כהן וצוות הלהקה, הבקשה הזו כבר היתה מוגזמת, ועם סיום ההופעה, פנה הלה להנהלת המלון וביקש הסברים. בשיחה בין כהן מנהל הלהקה, ובין מנכ"ל המלון, חיים שקדי, שאף הוקלטה, התבטא שקדי ואמר כי "אני לא מתבייש במה שאני אומר כי מה שאני אומר זאת האמת. אני דרשתי להקה ערבית להערב. באתי למטה וראיתי חבר'ה עם כיפות. אמרתי 'חבר'לה, לאוכלוסייה ערבית אתם מביאים חבר'ה עם כיפות? זה נשמע הגיוני? לאירוע לכבוד המוסלמים לעשות להם דווקא?'".

מנהל הלהקה השיב לו: "למה זה דווקא? מה דווקא בזה?". חשב המלון, שהצטרף לשיחה אמר: "אני אגיד לך מה, אתה גר באותה מדינה שבה אני חי, זה נובע מתוך רצון לכבד סוג מסוים של אוכלוסייה".

תגיות:ירושליםמלון המלך דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה