חדשות היום

הבת גילתה על מות אביה בווטסאפ

"פתאום נפלה במוחי ההבנה. אני יתומה. איבדתי את אבא. לא ידעתי מכלום, ונחשפתי רק בגלל הודעת ווטסאפ"

אא

האסון הנורא, במהלכו טבעו למוות שניים מבכירי חסידות סאטמר, נודע לבתו של ר' יצחק רוזנברג ז"ל דרך אפליקציית ה-WhatsApp.

במכתב כאוב, כתבה הבת היתומה לציבור: "אנשים הרגו אחרים והפיצו ברבים. בשעה שזה קרה אף אחד עוד לא מת. במקום לומר תהילים לרפואתם, אנשים נכנסו לתחרות מי יפיץ יותר במהירות את ההודעות עם הבשורה הקשה".

"היום שלי אמש, התחיל בדיוק כמו בכל יום אחר, שום דבר לא נראה חריג באופק" התחילה הבת את מכתבה המצמרר. "בעבודה אני משאירה בדרך כלל את הטלפון שלי על 'שקט', כדי שאוכל לעשות דברים ולעבוד בנחת".

"בערך בשעה 11:30 בבוקר", מספרת הבת, "אני רואה את האנשים במשרד נאספים בצד ומדברים ביניהם בשקט. אולם בעיניי הדבר לא היה יוצא דופן. בשעה 11:45 הצצתי בטלפון שלי ואני רואה שיש 68 הודעות שלא נקראו מ-9 קבוצות WhatsApp שונות. זה היה הסימן הראשון שלי שמשהו חריג קרה היום".

"נכנסתי לקבוצה הראשונה, באותה שניה לבי החסיר פעימה. האצבעות שלי קפאו. העיניים התגלגלו. ראיתי כוכבים. כל ההודעות קראו 'ברוך דיין האמת, אנשים מתו בתאונת סירה לכאורה בפלורידה'. בכל קבוצה שאני חברה בה היו לפחות 10-15 הודעות עם תמונות, הערות קוליות של מספר האנשים שמתו, איך ואיפה ומה מצבם עם כל הפרטים מלאים".

"פתאום נפלה במוחי ההבנה. אני יתומה. איבדתי את אבא. לא ידעתי מכלום ונחשפתי רק בגלל הודעת וואטסאפ. ניסיתי להתקשר לאמי, אך היא לא הייתה זמינה. יצאתי במהירות מחוץ למשרד לקרוא לאחי. והוא אכן אישר את הבשורה המרה. הייתי המומה ומעורפלת. הדם שלי קפא. מיהרתי הביתה, על מנת לסייע בסידורי ההלוויה".

"אני רוצה לדון אתכן על הפזיזות שבהפצת הודעות בקבוצות. אני מרגישה שאולי הדברים שלי ישפיעו. ללא היסוס אנשים הרגו אחרים והפיצו ברבים. בשעה שזה קרה אף אחד עוד לא מת. במקום לומר תהילים לרפואתם, אנשים נכנסו לתחרות מי יפיץ יותר במהירות את ההודעות עם הבשורה הקשה".

"ברגע הראשון קיוויתי שאכן לא מתו, כמו שהיו השמועות השקריות על בחורי הישיבה ההרוגים בשבוע שעבר בהונגריה, מה שהתברר כשקר. אולם הפעם הסיפור לצערי היה נכון. בקבוצה אחרת מישהו העלה תמונה של סירה וסיפר על תאונה, מישהו אחר כתב ש"שחו בים".

"אני מקלידה כעת בדמעות. זה היה ללא ספק היום הכי קשה בחיים שלי. ההודעות ב-WhatsApp עשו את היום הזה הרבה יותר קשה!".

"לעולם לא אשכח את מסרי הוואטסאפ הראשונים שקראתי כשפתחתי את הטלפון שלי. ודאי לא את האדם שכתב את ההודעה", מסכמת הבת ומבקשת. "כל מה שאני מנסה לבקש מכם הוא, שכאשר מתרחשת טרגדיה, אל תנסו להיות גיבורים ולהיות הראשונים שמפיצים. תזכרו שיש משפחה וילדים מאחורי השמות".

תגיות:ווטסאפחסידות סאטמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה