חדשות היום

אכפתיות של חיילת הצילה אם ושלושת ילדיה

מפגש אקראי במחסום בשומרון הוביל למבצע חילוץ של אם יהודיה ושלושת ילדיה

אא

מבצע מיוחד של "יד לאחים" הגיע לסיומו בשבוע שעבר, עם חילוצם בשלום של אם יהודייה ושלושת ילדיה. החילוץ סגר מעגל שהחל לפני 15 שנה, שברובו המכריע הייתה גיבורת הפרשייה משוכנעת כי אין לה כל סיכוי להצלה.

הסיפור החל, כאמור, לפני כ-15 שנה, כשהערבי הצעיר עבד בישראל כשוהה בלתי חוקי, ונשא את ע' לאישה. הערבי וע' נישאו וגרו לסירוגין בישראל ובכפר בשומרון שנמצא בשטחי הרש"פ. כשהיה הבעל נעצר על ידי המשטרה בשל היותו שב"ח ומוחזר לשטחי יו"ש, היה הזוג עובר להתגורר עם משפחתו בכפר ברשות הפלסטינית. לאחר זמן מה היו חוזרים שוב לישראל, וחוזר חלילה. לפני כעשר שנים נולד בנם הגדול, ובחלוף השנים נולדו לזוג שני ילדים נוספים.

ההבטחות הגדולות שהורעפו על ע' לפני החתונה, פינו את מקומן מהר מאוד לאכזבה מרה. הבעל היה יוצא מהבית לתקופות ארוכות של כמה חודשים, בעוד היא נותרת נעולה בבית וללא כל עבודה. כשהיה חוזר הביתה לאחר תקופה ארוכה, היו החיים עמו קשים ורוויי אלימות.

לפני חודשים אחדים, בזכות אכפתיות של חיילת, זכתה ע' לשוב לחיק העם היהודי. לפני מספר חודשים, עברה ע' באחד המחסומים בשומרון. חיילת שבדקה את תעודת הזהות שלה וזיהתה את השם הישראלי שלה, שאלה אותה איך היא חיה במקום כזה, והאם טוב לה. ע' הודתה ואמרה מיד למאוד לא טוב לה, אבל היא לא יודעת מה לעשות, ומבקשת מהחיילת שתעזור לה. היא מסרה לחיילת את מספר הטלפון שלה, וזו יצרה מיד קשר עם ארגון "יד לאחים" שפנה מיד לע', והדרך החוצה מהכפר ומהחיים הקשים החלה להיסלל.

בשבוע שעבר, יצא החילוץ המורכב אל הפועל בהצלחה, ורק כשע' וילדיה היו במקום מבטחים ובתוך שטחי ישראל, הסיע אותם רכב החילוץ של "יד לאחים" לתחנת המשטרה הקרובה כדי לדווח על אלימות קשה. לאחר מכן הוסעו לדירת המסתור שהוכנה מראש, שם המתינה להם ארוחה חמה ומרגיעה. במקביל, הבעל הערבי הגיע לתחנת המשטרה הקרובה כדי לדווח על היעדרות אשתו וילדיו, והיומנאי שהזין את פרטיו במערכת, הופתע לגלות שהוא נדרש לחקירה. על אתר הוא נעצר והובא לבית המשפט להארכת מעצרו ולהמשך חקירה בעניין.

בימים אלו עושים ילדיה של ע' את צעדיהם הראשונים בעולם היהדות, בתפילה כי בעתיד הקרוב, כשיסור מעל הפרק כל חשש, תוכל ע' להשתלב בעבודה הולמת ולהתחיל את חייה מחדש.

תגיות:חיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה