חדשות היום

זהירות: חלק מהנפות החשמליות אינן כשרות לשימוש

בימים האחרונים, יוצאת הרבנות הראשית בעדכון מיוחד הנוגע לנפות חשמליות. הסיבה: חשש כי חלק מהנפות הקיימות בשוק נושאות חותמות כשרות מזויפות, ואינן מנפות את הקמח כהלכה

אא

אגף הכשרות הראשי ברבנות הראשית לישראל, יוצא בימים האחרונים בעדכון כשרות מיוחד, הנוגע לנפות חשמליות. במסגרת העדכון, מפרסם האגף כי קיים חשש שחלק מנפות מסוג זה הקיימות בשוק, נושאות חותמות כשרות מזויפות.

משכך, הן אינן מאושרות מבחינה הלכתית על ידי גופי הלכה ומדע, ולכן קיים חשש כי הקמח שמנופה בהם – אינו מנופה כדין.

דוגמא לכך, היא אחד המכתבים שפורסמו לאחרונה מטעם גוף ההלכה והמדע "חקלאות על פי התורה", בו נכתב כי "בעבר אישרנו בכשרותנו משלוח מחו"ל של נפה עם רשמת בצפיפות של 70 מש. בפועל, עתה גילינו בשווקים שמייבאים נפות עם רשת בצפיפות של 60 מש (ואף פחות), ומשתמשים באישור כשרותנו שלא כדין. אין לנו כל אחריות על כך – אף אם מופיע עליו חותם כשרותינו".

במכתב נוסף אחר שפורסם בנושא, תוארה בדיקה של נפה אחרת בידי רב מוסמך מטעם הרבנות הראשית, שבעקבותיה התברר כי "לאחר הוצאת המכשיר מהקופסא, הוכנס קמח לעינינו למכשיר תוך הפעלתו. הקמח אשר השתחרר מהחלק התחתון של הנפה לתוך הכלי זרם במהירות.

"מבדיקת הנפה בעין רגילה עולה, כי הקמח הזורם מתוך הנפה לכלי שמתחתיה חודר גם מהמרווח הקיים בצידי הנפה הרוטטת מבפנים, כך שחלק מהקמח אינו מנופה כלל!

"במצב שנוצר קיימת לכאורה הטעיה צרכנית, הואיל והמצג הכשרותי של הכלי אינו תואם את המציאות. גם בנוגע לצפיפות הנפה שבמכשיר זה, ספק בעיני אם מדובר על 50 מ"ש או על 45 מ"ש".

אי לכך, קורא אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל לוודא עוד קודם רכישת הנפות מול הגופים ההלכתיים המאשרים אותם, כי האישורים המוצגים על גבי האריזות אכן תקפים וכי ניתן להשתמש בנפה האמורה אותה מבקשים לרכוש.

תגיות:כשרותנפהקמחהרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה