כשרות

מנפים את הקמח? שימו לב לכשרות הנפה

אזהרה לציבור המשתמש בנפות: וודאו מול הגופים ההלכתיים, המאשרים את הנפות, כי ההכשרים עדיין בתוקפם

  • ט"ז אייר התשע"ו
אא

בשל הנגיעות הרבה המצויה בקמחים, מקפיד הציבור לנפות את הקמח לפני השימוש.

לאחרונה פורסם על ידי הרבנות הראשית לישראל, כי חלק מהנפות החשמליות הקיימות בשוק אינן עומדות בסטנדרטים ההלכתיים. קיימות נפות שאינן מנפות את הקמח כהלכה, וההכשר שעל גביהן – מזויף.

לאחרונה יצא בית הדין של הרב אפרתי "כשרות למהדרין" באזהרה מיוחדת לציבור הצרכנים. על פי ההודעה, קיימות בשוק נפות המתעטרות תחת הכשרות, בעוד בית הדין לא העניק להם כלל הכשר. בהודעה מטעם בית הדין נכתב: "אנו אישרנו משלוח של נפות עם רשת בצפיפות של 70 מ"ש בלבד. עתה גילינו בשווקים שמייבאים נפות עם רשת בצפיפות של 60 מ"ש ואף פחות, ומשתמשים בכשרותינו שלא כדין". מבית הדין נמסר כי "אין לנו כל אחריות על כך – אף אם מופיע עליו חותם כשרותינו".

הודעה נוספת בנושא כשרות הנפות, פורסמה על ידי הרבנות הראשית לישראל. על פי ההודעה, "נפה חשמלית כשרה" של חברת "סלמור" אינה מנפה את הקמח על פי כללי ההלכה, ואין להשתמש בה.

בהודעת הרבנות הראשית לישראל נכתב: "הקמח הזורם מתוך הנפה חודר גם מהמרווח הקיים בצדי הנפה הרוטטת מבפנים, כך שחלק מהקמח אינו מנופה כלל!"

אגף הכשרות הארצית ברבנות הראשית לישראל, קורא לציבור להיזהר. עוד קודם רכישת הנפה, יש  לוודא מול הגופים ההלכתיים, מעניקי ההכשר, כי האישור עדיין בתוקפו.

 

תגיות:כשרותקמח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה