חדשות בארץ

מרגש: תרם כליה בזמן ברית המילה של בנו

ליאור נחמה (36), אב לעשרה ממצפה רמון, תרם כליה לאדם שאינו מכיר. התורם הסכים לוותר על השתתפותו בברית המילה של בנו, כדי לא לדחות את תרומת הכליה

אא

ליאור נחמה (36) תושב מצפה רמון, נשוי ואב לעשרה ילדים, החליט לתרום כליה לאדם שאינו מכיר. מעשה אלטרואיסטי ראוי לציון. רגישותו המיוחדת של התורם באה לידי ביטוי בכך שסירב לדחות את ביצוע התרומה, למרות שהניתוח נקבע בדיוק ליום בו הגיע בנו ליום השמיני.

באתר ynet פורסם כי ליאור, והרב ישעיהו הבר, ראש עמותת "מתנת חיים" שקלו לדחות את הניתוח, כך שהאב יוכל להיות עם אשתו ובנו החדש ובעיקר על מנת שלא יחמיץ את הברית של הרך הנולד.

אך מתברר שירדנה, רעייתו של התורם נדיבת לב לא פחות ממנו. "העיכוב עלול לגרום לאכזבה ומפח נפש לנתרם. אנחנו יודעים שהנתרם מחכה לתרומה והוא עבר הרבה הכנות פיזיות וגם נפשיות ולא ניתן לו עוד לחכות", טענה היולדת.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

ביום חמישי האחרון נערך בבית החולים 'איכילוב' טקס ברית המילה לבנו של ליאור, מיד לאחר ההשתלה. בברית המילה השתתף גם המושתל, דורון וולף, שהגיע מלווה ברעייתו, לאחר ניתוח ההשתלה.

דורון וולף, תושב תל אביב, הוא נשוי ואב לשני ילדים קטנים. דורון חלה לפני 8 שנים במחלת כליות כתוצאה מגן תורשתי, ונמצא קרוב לארבע שנים בדיאליזה.

לאחר ברית המילה המרגשת, אמר הרב ישעיהו הבר, כי "מתנת חיים הוקמה לפני שבע שנים והמטרה שהיא שמה לנגד עיניה זה שבישראל לא תהיה רשימת המתנה להשתלות כליה. כל מי שצריך כליה יקבל אותה תוך תקופה קצרה . כל שנה יש מאות אנשים שתורמים בהתנדבות אחת מכליותיהם ללא תמורה לאדם שהם לא מכירים, רק בשביל להציל חיים".

תגיות:ברית מילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה