חדשות בארץ

המחבל בן ה-14 הורשע בשני ניסיונות רצח והחזקת סכין

אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-14, שדקר לפני שבעה חודשים את יוסף חיים בן דוד ואת נאור בן עזרא, הורשע בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין

אא

אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-14, שביצע פיגוע דקירה בפסגת זאב בירושלים, הורשע הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין, בעקבות פיגוע הדקירה שביצע בחודש אוקטובר האחרון, בו נפצעו שני יהודים.

מנאסרה, השוהה במעון נעול בירכא, היה בן 13 כשביצע את הפיגוע לפני כשבעה חודשים, יחד עם בן דודו חסן מהאני בן ה-15. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי ביום הפיגוע חזר מנאסרה מבית הספר ופגש בבן דודו, חסן מהאני בן ה-15. השניים שוחחו ביניהם על המצב במסגד אל אקצה ועל מצבם של תושבי עזה הרשות הפלסטינית וארגון חמאס, הם החליטו להפוך לשאהידים ולבצע פיגוע.

מנאסרה נטל סכין מעוטרת עם להב של כ-15 ס"מ מארון בחדר השינה של הוריו ויצא לדקור יהודים. בפיגוע, שאירע ב-12 באוקטובר, נפצעו קשה שני ישראלים: נער בן 13 שרכב על אופניו וצעיר בן 21.

מנאסרה נוטרל על ידי שוטרים ועוברי אורח, ובן דודו חוסל במקום.

בתחילת המשפט הודה מנאסרה בביצוע הפיגוע, אך הכחיש את ניסיונות הרצח. לדבריו, הם סיכמו לפצוע יהודים ולא הייתה להם כוונה להרוג.

אחמד מנאסרה. ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אחמד מנאסרה. ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

שי בן עזרא, אביו של נאור שנפצע בפיגוע: "אני מקווה שבית המשפט ילמד את הלקח כדי מקרים כאלה לא יחזרו על עצמם. לראות ילד בגיל של הבן שלך שניסה לדקור אותו, זו תחושה מאוד כואבת ומסעירה שאי אפשר לבטוח באף אחד. ילדים אמורים לשחק ולא לרצוח".

אביו של מנאסרה אמר לאחר הפיגוע: "הרגו את הילד בדם קר ופצעו קשה את הבן שלי. שניהם הלכו לקנות דיסקים בפסגת זאב ומתנחלים תקפו אותם". בכלי התקשורת הערביים הופץ התיעוד של מנאסרה שוכב שותת דם, ודווח כי הוא מת. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה, הוציא הודעה לתקשורת לאחר הפיגוע, לפיה "ישראל הוציאה להורג את חסן מנאסרה". 

ד"ר אשר שלמון, סגן מנהל בית החולים הדסה עין כרם שבו אושפז מנאסרה, הודיע מיד לאחר מכן כי מנאסרה חי. "אני רוצה לדווח על מצבו של הנער הפלסטיני שהיה מעורב באירוע דקירה בפסגת זאב: הוא מאושפז אצלנו במצב קל עד בינוני באחת המחלקות, ומטופל היטב", אמר ד"ר שלמון. כמו כן פורסמו תמונותיו מבית החולים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על ההסתה של הרשות הפלסטינית. "ההסתה השקרית והמשתלחת נגדנו נמשכת. נער ערבי פוצע בצורה אנושה ילד יהודי, ולאחר שכוחות הביטחון בולמים אותו כדי שלא ימשיך במסע הדקירות הוא הופך לקדוש מעונה שכביכול הוצא להורג על לא עוול בכפו", אמר, ופנה לאבו מאזן: "אז קודם כול - הוא לא מת, הוא חי. שנית - הוא לא הוצא להורג, הוא ניסה להוציא להורג. הוא ניסה להרוג ולרצוח. אבל את ההיפך הגמור מציג בצורה מעוותת ומקוממת הדובר שלך".

תגיות:פיגוע דקירהפסגת זאבאחמד מנאסרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה