בריאות ותזונה

10 עובדות מעניינות על חומצה פולית

ניתנת לנשים הריוניות עד סוף חודש שלישי, אך לא רק. היכן נמצאת החומצה הפולית במזונות שאנו אוכלים, מה תפקידה בגוף, באילו מחלות היא נלחמת ומדוע טוב יותר לצרוך אותה בתוסף מזון?

אא

1. חומצה פולית מגיעה ממשפחת ויטמין B, ומצויה בירקות ירוקים (בעיקר אפונה, אספרגוס, ברוקולי, פטרוזיליה וכוסברה), עגבניות, פלפלים, קטניות, דגני בוקר ולחמים שונים. 

2. על מנת שהחומצה תיספג בגוף במאה אחוז, לא די בצריכת המזונות לבדם היות ותהליך הבישול, האפייה והאחסון - נוטל ממנה כ-50%, ועל מנת לצרוך אותה כמעט במלואה, יש לשלב את תוסף המזון (בהתייעצות עם רופא מוסמך כמובן).

3. חומצה פולית מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן, ובפרט בסרטן השד, הלבלב, והמעי הגס. 

4. כשהחומצה הפולית נמצאת בגוף ברמה נמוכה היא גורמת לשיבושים רבים, ביניהם הפרעות בבניית תאים ורקמות, בעור ובציפורניים. 

5. היות והחומצה הפולית מפחיתה את הסיכונים להיווצרות מומים בעוברים ותמותת עוברים ותינוקות, המליץ משרד הבריאות על נטילת התוסף החשוב לנשים, כשלושה חודשים טרם כניסתן להריון ובמהלכו (עד סוף חודש שלישי).

6. החומצה הפולית עוזרת בשמירה על איזון כללי בגוף, ובפרט על ויסות הורמון ההומוציסטאין שאחראי על יצירה של חומצות אמינו ועוד. רמה גבוהה מדי של הורמון זה עשויה לגרום להיווצרות כולסטרול רע (LDL), וכן קרישה וסתימה של כלי דם. 

7. מחקרים הוכיחו כי החומצה הפולית מפחיתה את הסיכונים ללקות בשבץ מוחי. 

8. בעלת תפקיד משמעותי וחיוני בסיוע ליצירת והשבחת ה-DNA שלנו, ומסייעת בעיכוב הירידה של יכולות קוגניטיביות, לעת זקנה. 

9. שימוש בלתי מרוסן בחומצה הפולית, שיוצר עודפים שלה בגוף - עלול לגרום לאדם לחלות בסרטן. על כן, הצריכה היומית המותרת ברוב המקרים עומדת על 0.4 מ"ג לאדם בוגר ולאישה בהריון (כמובן, בהיוועצות ברופא לפני כן. בשום פנים אין ליטול את החומצה על דעת עצמכם, כשמדובר בתוסף מזון).

10. מדוע עודף צריכת החומצה הפולית עלול להזיק לנו? כי מי ש'מטפל' בחומצה ואחראי על עיבודה וספיגתה הוא הכבד, והוא עושה זאת יחסית באיטיות. לכן אם מעמיסים עליו עוד ועוד 'עבודה'. ההשלכות של זה הן חמורות. 

 

תגיות:בריאותויטמינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה