חדשות בארץ

מרגש: צייר את חללי צוק איתן – כדי לנחם את ההורים השכולים

איזי שילדהאוס בן ה-76 הוא צייר מפורסם, שלאחר מבצע צוק איתן החליט לצייר את כל 67 חללי המבצע, על מנת להנציחם ולנחם את המשפחות השכולות. כעת הוא יוצא בקריאה נרגשת ברשתות החברתיות: "סייעו לי לחלק את הדיוקנאות למשפחות, עד יום הזיכרון הקרוב"

אא

מבצע צוק איתן עורר לא מעט הדים והותיר לא מעט משפחות שבורות. אבל היו גם לא מעט אנשים מסביב, שמותם הטראגי של החללים הצעירים הותיר בהם את רישומו העמוק, על אף שלא היה כל קשר אישי בינם לבין הנופלים. אחד מהם, הוא הצייר איזי שילדהאוס, שאף החל במרוצת הזמן לעשות מעשה מפתיע בנידון.

שילדהאוס, בן ה-76, הוא צייר ומעצב אופנה במקצועו, שישב בביתו שברמת גן במשך שנה שלמה, וצייר בעמל רב את כל 67 הדיוקנאות של חללי המבצע(!) שנפלו בקיץ 2014, מתוך כוונה לתת אותם להורים השכולים, על מנת להסב להם ולו במעט נחמה.

ולמרות שעלה לארץ כבר לפני 30 שנה, והיה חשוף במשך השנים ללא מעט מלחמות ומבצעים צבאיים בהם נפלו לא מעט חיילים צעירים, עדיין הוא מודה בראיון לאתר Ynet, שמבצע צוק איתן הותיר בו רושם אחר, עמוק יותר. "אף מלחמה לא עשתה לי את מה שמבצע צוק איתן עשה לי", הוא אומר. "בזמן המלחמה עם ישראל נסע להעניק לחיילים אוכל ומתנות, שזה משהו שלא הייתי מסוגל לעשות, אז החלטתי שאעשה את זה בדרך שלי. להגיד תודה למשפחות דרך הציור".

את מלאכת ציור הדיוקנאות המורכבת, הוא מתאר בפירוט. "ציירתי אותם לפי תמונות שראיתי באתר"ynet  , הוא מסביר. "בחרתי את התמונה הכי ברורה של אותו חלל והתחלתי לצייר, קודם כל את העיניים. כשהעיניים היו מדברות אליי, הייתי ממשיך עם שאר הציור. הציורים נעשו בצבעי שמן, העיניים הן צבעוניות ושאר הציור הוא בשחור לבן".

הציורים המרגשים, נתלו במשך תקופה בבית "יד לבנים", ומאוחר יותר, החל שילדהאוס לחלק אותן למשפחות. בתוך כך, הספיק לבקר אצל משפחתו של סגן עמרי טל הי"ד, שנהרג כתוצאה מהתפוצצות של פצצת מרגמה בחבל אשכול, בעת שעשה את דרכו לשטחי הכינוס. "המפגש היה לי מאוד מרגש ומלא אמוציות אבל גם קשה נפשית", תיאר.

כעת, הוא מבקש להעביר להורים את שאר התמונות שעוד נותרו אצלו, ואף פרסם אמש פוסט ברשתות החברתיות בבקשה מיוחדת לסיוע בחלוקת הדיוקנאות, ובייחוד למשפחות המתגוררות בקצוות המרוחקים של הארץ. "הגעתי למסקנה שנפשית אני לא אעמוד במסירת כל הדיוקנאות לכל המשפחות", תיאר בעצב.

להערכתו של שילדהאוס, נותרו 25 דיוקנאות אותם צריך להעביר ליעדים שבין היתר מתפרסם על פני ירושלים, אשדוד, אשקלון, באר שבע, נתיבות, מודיעין, נתיבות, קריית ארבע, צפת, נהריה, קיבוץ עברון, כפר ורדים, חיפה והקריות, קיבוץ גניגר ואפרת.

עוד הדגיש, את החשיבות בעיניו, שבני המשפחות יקבלו את הדיוקנאות – דווקא לפני יום הזיכרון הקרוב. "חשוב מאוד שלקראת יום הזיכרון בשבוע הבא כמה שיותר משפחות יקבלו את הציור של בנן", הוא מסכם.
כאמור, שילדהאוס אינו הצייר הראשון שיצא ביוזמה מרגשת מסוג זה. למעשה, כבר במהלך המלחמה, התמקדה הציירת שירלי רז-נרודצקי בניחום משפחות הנופלים ובהנצחתם דווקא דרך האמנות. אז, במהלך החודשים יולי-אוגוסט של שנת 2014, ציירה מדי יום שלושה דיוקנאות של החללים, אותם מסרה בהתרגשות לבני המשפחות.

גם בהידברות יצאו אז במבצע מרגש, במסגרתו הוציאו ספר תורה לעילוי נשמות הנופלים, שבכתיבתו לקחו אז חלק גם מי מבני המשפחות בעצמם שרצו בכך. אז הגיעו לבתיהם של בני המשפחות השחקן גולן אזולאי, יחד עם סופר סת"ם, כשאת הרגעים המרגשים, תיעד צוות הצילום של הידברות.

תגיות:מבצע צוק איתןחללים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה