חדשות בארץ

משרד הבריאות נלחם בהשמנה: ממתקים וחטיפים יסומנו כלא בריאים

משרד הבריאות יורה לסמן על החטיפים והממתקים סימון שיורה עד כמה המוצר בריא או מזיק לבריאות, בהתאם למרכיביו התזונתיים

אא

משרד הבריאות יורה לסמן על החטיפים והממתקים סימון שיורה עד כמה המוצר בריא או מזיק לבריאות, בהתאם למרכיביו התזונתיים. מוצר בריא יקבל ציון גבוה, בעוד מוצר שאינו בריא יקבל ציון נמוך, או יסומן בצבע שיזהיר מפני צריכת המוצר.

לפי נתוני משרד הבריאות, כ-44% אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מעודף משקל והשמנה. בכיתות א', אחוז מהילדים הסובלים מהשמנה עומד על 21%, ובכיתה ז' מספרם עומד כבר על 30%.

במשרד הבריאות קובעים כי הגורמים העיקריים להשמנה הם החטיפים והממתקים. המלצותיו של משרד הבריאות הן לצרוך עד 400 מ"ג נתרן ל-100 גרם מוצר, ועד 13 גרם שומן רווי ביום.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ועדת הרגולציה של המשרד תחליט כבר בשבועות הקרובים באיזו שיטה לסמן את המוצרים, כאשר לפי ההערכות, החטיפים המלוחים, הממתקים ואולי אף דגני הבוקר יקבלו ציון נמוך, בהסתמך על כמות הנתרן וכמות השומן הרווי שבהם.

על פי ההערכות, התהליך יחל כבר בחודשים הקרובים, ואת התוצאה יראה הצרכן בתוך פחות משנה. משרד הבריאות מעריך כי חברות המזון ינסו לטרפד את המהלך, שעלול לפגוע משמעותית בהכנסותיהן.

פרופ' איתמר גרוטו, ראש מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מסר כי הסימון החדש יופיע בברור בחלק הקדמי של המוצר, כך שהוא יהיה בולט לצרכן. "אנחנו מקווים שאחרי שהתוכנית תיושם, הצרכן יבין בקלות איזה מוצר הוא מכניס הביתה".

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי "המאבק בג'אנק פוד הוא מאבק על הבריאות שלנו, ובפרט על הבריאות של הדור הבא. מול נתוני התחלואה כתוצאה מסוכר ומהשמנה, יש לנקוט צעדים מהותיים כדי להביא לשינוי בתודעה ובהרגלי הצריכה והתזונה של אזרחי ישראל. מחובתנו לקחת אחריות ולגייס את כל הכוחות לטובת הנושא".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי למדינה יש חובה לצמצם את התחלואה הנגרמת כתוצאה מעודף משקל. "אני מאוד מודאג ממגפת ההשמנה, הסוכרת ותחלואיה הנלוות", אמר. "עלינו לייצר סביבה מאפשרת למי שבוחר לחיות בריא יותר".

תגיות:משרד הבריאותממתקיםחטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה