חדשות בארץ

החייל שירה במחבל בחברון יואשם בהריגה

הבוקר (חמישי) נערך דיון בבית הדין הצבאי ביפו. בדיון הוחלט כי החייל מחטיבת כפיר שירה למוות במחבל בחברון יואשם בהריגה

אא

החייל שירה במחבל בחברון לפני שלושה שבועות יואשם בהריגה - כך הוחלט הבוקר (חמישי) בדיון שנערך בבית הדין הצבאי ביפו. מחוץ לבית הדין הצבאי ביפו התקיימה בשעת הדיון הפגנת תמיכה בחייל. בני משפחתו של החייל שהגיעו לדיון, חבקו אותו ממושכות לפני תחילת הדיון. החלטה על המשך מעצרו תתקבל בהמשך היום.

סנגוריו של החייל ביקשו כי הוא ייצא לחופשה עד להגשת כתב האישום ביום שני. עו"ד אייל בסרגליק, שמייצג את החייל, אמר בדיון כי "אפשר בשלב הזה לנהל את התיק כשהחייל אינו עצור". סנגור נוסף של החייל, עו"ד אילן כץ, אמר כי קיבל את ההחלטה על ההצרה רק אתמול ולא ניתן היה להיערך כיאות כדי להגן על החייל. אף הוא אמר כי אין כל טעם להשאירו במעצר. "אני שואל את עצמי אם כבר היום האם יש עילה להחזיק את החייל במעצר פתוח? ברגע שנשללה ממנו זכות להחזיק נשק והוא הודח מתפקיד לחימה, לאור הנסיבות לא נשקפת ממנו מסוכנות עתידית", אמר.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עורך הדין כץ הוסיף כי "הדו"ח הפתולוגי קובע שהירי הקטלני זה הירי בראש, מצד שני מציין פגיעות חמורות בגופו של המחבל, למשל פגיעה בריאה שקרסה". עורך הדין הוסיף וציין כי "אין התייחסות לזמן שחלף מהפגיעה בריאה ועד הירי במוחו של המחבל - זאת שאלה אקוטית לסיבת המוות".

כזכור, בתחילה נטען כי החייל חשוד ברצח, ואולם ככל שעבר הזמן והצטברו עדויות, הופחת הסעיף לכדי הריגה.

לפי מקור בכיר בצה"ל, החייל שירה במחבל מנוטרל בחברון עשה זאת שש דקות לאחר תום הפיגוע. החייל היורה היה חלק מכוח נוסף שהגיע, לאחר שהכוח הראשוני ניטרל את המחבל. מתחקיר אלוף פיקוד המרכז עולה, כי החייל החליט על דעת עצמו לפתוח באש. לאחר התחקיר, שני מפקדי מחלקה ומפקד הפלוגה ננזפו על ידי מפקד חטיבת כפיר, על כך שלא טיפלו במחבל ולא פינו אותו.

תגיות:חיילירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה