ונשמרתם

צפה 94 שעות רצופות בטלוויזיה – וסבל מדפיקות לב מואצות ומהזיות

מפתח תוכנה אמריקאי בן 25 צפה במשך חמישה ימים בסדרות טלוויזיה, ובתום 94 שעות של צפייה – סבל מדפיקות לב מואצות ומהזיות, והוגדר כ"שיא גינס" חדש

אא

כבר שנים שמחקרים מתריעים מפני צפייה ממושכת בטלוויזיה, והנזקים שהיא עשויה לגרום. אולם אחד המקרים האחרונים שמוכיחים זאת באופן ברור, הוא מקרה של צעיר כבן 25, שצפה בטלוויזיה, במשך 94 שעות רצופות. הצעיר, אלחנדרו "איי-ג'יי" פרגוסו, מפתח תוכנה מברוקלין שבניו יורק, צפה בסדרות טלוויזיה שונות, במשך חמישה ימים רצופים.

את הצפייה הממושכת, ערך בניסיון לשבור שיא גינס קודם בתחום, של אדם שצפה בטלוויזיה במשך 92 שעות. לצורך שבירת השיא, נערך מרתון שהחל ב-8 באפריל, יחד עם עוד שני צופים, שפרשו באמצע.

לשלושה הוצמד שופט מטעם חברת ספר השיאים של גינס, וכן רופא, שנתבקש לבחון את השפעותיה הפיזיות של הצפייה הממושכת (המכונה גם "צפיית בינג'"), בשילוב חוסר שינה מתמשך.

(צילום אילוסטרציה: Shuttersock)(צילום אילוסטרציה: Shuttersock)

ב-12 באפריל, השלים פרגוסו את השיא האמור, כשהוא סובל מנזקים בריאותיים ונפשיים. הרופא קבע, כי פרגוסו סובל מדפיקות לב מואצות, שינה זעירה מוגברת (המכונה גם "ניקור") ואף הזיות.

בדומה לכך, מחקר שנערך בסתיו האחרון בארצות הברית, אף קבע כי 70% מצרכני הטלוויזיה, צופים בה צפייה רצופה של כחמישה פרקים בממוצע.  

מחקר נוסף, שנערך בשנה שעברה באוניברסיטת טקסס שבאוסטין, שעסק בקשר שבין צפייה ממושכת לבריאות, קבע כי יש קשר בין דיכאון לבין צפייה מרתונית בטלוויזיה. החוקרים במחקר, מצאו שככל שהנשאלים היו בודדים ומדוכאים יותר, כך העדיפו לשקוע לתוך מרתוני צפייה ממושכים, שאפשרו להם לשקוע בסדרה במשך ימים או שבועות, במקום להתמודד עם המצב הנפשי שלהם, שבינתיים החריף. ולאן הדברים עוד עשויים להידרדר? ימים יגידו.

תגיות:טלוויזיהטלויזיהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה