חדשות יהדות

מקומם: ביסוד המעלה מתנגדים להקמת בית ספר חרדי

במכתב רשמי ששיגר לאחרונה ראש מועצת יסוד המעלה למשרד החינוך, הביע הלה התנגדות חריפה להקמת בית ספר חרדי בשטח המועצה. זאת, למרות הצורך הגובר של כ-26 תלמידות המתגוררות במקום. משרד החינוך בתגובה: "רואים זאת בחומרה רבה"

אא

26 בנות חרדיות שלמדו עד כה בבית הספר החרדי "אהלי תורה" שהוקם בישוב יסוד המעלה, ייאלצו לחפש לעצמן מוסד לימודים מחדש. הסיבה: התנגדותו הנחרצת של ראש המועצה, אילן אור, להקמתו של בית הספר בשטחה.

ראשיתו של הסיפור, לאחר שבית הספר הוקם על אדמת הישוב ללא אישורים רלוונטיים, בבניין שיועד לצורכי מגורים. בבית הספר פנו למועצה לקבלת האישורים הנדרשים, אולם זו סירבה בתוקף לנפק אותם. במקביל, גם פנייה נוספת לוועדות התכנון והבניה המקומית והמחוזית של היישוב, שאינה כפופה לראש המועצה נענתה בשלילה. לדברי גורמים בבית הספר, נראה שמדובר בסירוב שמקורו בשנאה כנגד הציבור החרדי.

מאוחר יותר, פנה צוות בית הספר גם לערכאה משפטית שתסייע לו בעניין, אולם גם זו נדחתה על הסף.

(ראש מועצת יסוד המעלה, אילן אור)(ראש מועצת יסוד המעלה, אילן אור)

בעקבות המקרה, שיגר לאחרונה ראש המועצה מכתב לראשי החינוך, בו התבטא וטען כי "הרשות המקומית ביסוד המעלה בראשותי מתנגדת בכל תוקף להקמת בית ספר חרדי מכל סוג במועצה המקומית יסוד המעלה".

עוד הוסיף, כי "המועצה המקומית יסוד המעלה הינה ישוב בעל צביון חילוני, ולא ניתן יד למסגרת חינוכית שאינה מבטאת את צביון היישוב, ואף חותרת תחתיו, תוך מעבר על חוקי המדינה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הוא "רואה בחומרה רבה עמדה שמתנגדת להקמת בית ספר חרדי ביישוב חילוני. משרד החינוך לא העניק רישיון לבית הספר מנימוקים שנוגעים לנושאי תכנון, בנייה והיתרי שימוש. היה ותוגש בקשה מסודרת להקמת בית ספר חרדי ביישוב, היא תיבחן בהתאם.

עוד צוין, כי "יודגש שמנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות שבהן מתגוררות תלמידות בית הספר אחראים לשיבוץ התלמידות בבתי ספר מתאימים, עם סגירתו של בית הספר, והדבר מתבצע בתיאום עם משרד החינוך".

בינתיים, גורמים בבית הספר תוקפים את ראש המועצה וטוענים כי מדובר במעשה אנטישמי. "כיצד ייתכן שראש מועצה בישראל מעז לכתוב כי הוא מסרב להקים בית ספר חרדי בתחומו? אם הוא היה כותב ככה על ערבים כל המדינה הייתה קמה עליו", התבטא אחד הגורמים הקשורים לבית הספר בתגובה לדברים.

תגיות:גזענותחרדיםמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה