איה קרמרמן

איה קרמרמן: "טלוויזיה ומחשב מכניסים את היצר הרע לבית"

בבית שלה אין טלוויזיה – או אפילו מחשב. "המכשירים אלה מביאים את היצר הרע ישר לפנים, וגורמים לילדים להיות זומבים"

  • ב' ניסן התשע"ו
אא

איה קרמרמן אמנם עבדה בעבר בטלוויזיה, וגם היום, בברכת רבותיה, היא מגישה תכניות מסוימות תוך הקפדה על כל גדרי ההלכה. אבל בבית שלה אף אחד לא צופה בטלוויזיה – או אפילו גולש באינטרנט.

"המחשב שלנו מנותק ומעלה אבק", היא מספרת בריאיון שהעניקה ל'ישראל היום' בסוף השבוע האחרון. "אנחנו נמנעים מלזרוק אותו רק כי יש עליו תמונות של הילדים".

אז את לא צופה בטלוויזיה?

"לא, אף אחד מאיתנו לא צופה בטלוויזיה, וזה קשה. זה התנגש לי לא פעם עם העבודה. הייתי מראיינת אנשים מ'זגורי' בלי לדעת מי הם ומבלי שאי פעם צפיתי בתוכנית הזאת. אני מחוברת לעולם רק דרך הסמארטפון, בעיקר בשביל הודעות ומיילים.

"אבל אני כל הזמן שומרת ונשמרת. לא רק מהדברים הלא צנועים שנשפכים לך כמו קיא מול העיניים, אלא גם מהאלימות, מכל סוג. אין לך יכולת לבחור לא להיחשף לדברים האלה כשיש אינטרנט.

"להכניס הביתה טלוויזיה ומחשב זה להביא את היצר הרע ישר לפנים, שיקרא 'בואו, תציצו, יש כאן משהו אסור'".

קרמרמן מתריעה במיוחד מפני הקלות שבה הילדים יכולים להגיע לתכנים לא הולמים. "נתתי לא מזמן למילא ביתי לראות בסמארטפון שלי את 'סמי הכבאי', באופן חריג, והיא שיחקה קצת והגיעה לסרטון 'הסיפור האמיתי בין סמי הכבאי לאדלה'.

"מתברר שמישהו עשה לסמי הכבאי דיבוב מלוכלך, השם ירחם. בשנייה אחת של חוסר תשומת לב מצידי, הילדה שלי נחשפה לתועבה הזאת. פחד אימים.

"אני רוצה שהילדים שלי ישחקו בכדור, בלגו, בפאזלים. שילמדו תורה. שיריבו אחד עם השני או סתם ישתעממו. לא רוצה שיישבו מול מחשב וטלוויזיה. אלה מכשירים שמכבים ילדים. גורמים להם להיות זומבים. והפרסומות רק יוצרות ומגדילות חוסר".

תגיות:טלוויזיהמחשבאיה קרמרמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה