פסח

הניקיון הגדול בעיצומו: 10 טיפים לניקוי חדר הרחצה

כיצד תהפכו את חדר האמבטיה למקום מפנק? טיפים שימושיים לניקוי חדר האמבטיה

  • ב' ניסן התשע"ו
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. סדר - חדר האמבטיה הוא חדר קטן, אך חשוב שיהיה מסודר היטב. אף פעם לא מאוחר לבחון האם ארון הכביסה מוצב במקום הטוב ביותר, האם מכונת הכביסה אינה מפריעה למעבר וכיצד ניתן לארגן את החדרון למרחב תנועה נוח. חשוב לדעת שמכונת כביסה בקרבת שירותים עלולה להיפגע מחלודה. ארון כביסה ליד האמבטיה עלול לגרום לכתמי עובש על הבגדים, ולעיתים עדיף שהמגבות יאוחסנו בחדר אחר רק בשל העובדה שהן מתכלות בקצב מסחרר.

טיפ נוסף לסדר חדר האמבטיה: כיסים מפלסטיק, שניתן לקנות בחנויות לחומרי בניין, שימושיים מאוד לחדרי האמבטיה. תלו אותם מאחורי הדלת, ואחסנו מברשות, משחות שיניים, מסרקים, קרמים ויוד. היזהרו מעומס יתר, הכיסים עלולים להיקרע.

2. חדר רחצה מפנק - לא צריך להיות מיליונרים כדי להפוך את חדר האמבטיה למקום מפנק. סדרו על המדף שלוש מגבות בגוונים קרובים, וצלחת זכוכית עם פרחים מיובשים מבושמים. אפשר להשקיע בפס טפט דקורטיבי ועמיד למים לקישוט סביב האמבטיה ומעליה.

3. אריחי האמבטיה - במקום לשפשף בלי סוף את הרווחים בין האריחים – קנו בחנות חומרי בניין חומר לחידוש הצבע המאפיר בין החרסינות (– רובה). האמבטיה תקבל פנים חדשות.

4. הברקת האריחים - רוצים להבריקאת אריחי החרסינה? ראשית, התיזו מים רותחים, אחר כך השתמשו בחומץ, חומר שחשוב להחזיק בכמויות בערב פסח. כתמי אבנית על אריחי החרסינה, הסירו באמצעות שפשוף עדין בסקוטש טבול בתמיסה של מים ומלח לימון. שטפו היטב במים חמים. הבריקו בנייר עיתון הספוג במים ואקונומיקה. תוכלו גם למרוח (אחרי הניקוי) ווקס שמשמש להברקת מכוניות. המתינו מספר דקות ועוד קודם שהחומר יתקשה שפשפו והבריקו היטב בעזרת סמרטוט שני. טיפול כזה יגרום לאריחים לא רק להבריק אלא גם לדחות מים וכתמי אבנית. לחילופין תוכלו להתיז על האריחים חומר המשמש להברקת כלים במדיח, מהול ב-9/10 מים.

5. ניקוי שירותים - למי הניקוי של השירותים תוכלו להוסיף מעט חומץ הדרים. לאחר הניקוי עם החומץ – נקו שוב במים נקיים ותחושו בהבדל.

6. ברז - נקו את הברז בעזרת מטלית רכה ומי סבון. ללכלוך קשה יותר, היעזרו בחומץ, המתאים כמעט לכל. ברז פלסטיק תוכלו לחדש אם תפזרו מעליו אבקת סודה לשתיה, רססו חומץ מעליה והמתינו לתסיסה של שעתיים. שפשפו ותיהנו.

7. כיור - לניקוי הכתמים בכיור שפכו כלור ריחני (כדי שהריח לא יבריח אתכם מהבית...), המתינו כשעתיים (זהירות מילדים!) ושטפו היטב. גם אבקת מדיח כלים מבריקה היטב כיורים.

8. עובש - יש עובש על קירות חדר האמבטיה? אתם בחברה טובה... נגבו את הקירות במטלית טבולה באקונומיקה. בין האריחים נקו במברשת שיניים ישנה ובמשחת שיניים.

9. ארון האמבטיה - אם ארון האמבטיה שלכם הוא מעץ מלא, והחלטתם להיפטר מכתמי המים שעליו – תוכלו לנסות את השיטה הבאה: הרטיבו קצה מטלית והוסיפו מעט משחת שיניים. זרו גם סודה לשתיה על המשחה, ושפשפו את אזור הכתם בעדינות. נגבו במגבון לח והבריקו במטלית יבשה. (אל תשכחו לנסות קודם בפינה נסתרת)

ארון צבוע ניתן למשוח בחומר לניקוי כלים, אותו מסירים מיד במטלית רכה יבשה, כך נוצרת שכבת שומן מיקרוסקופית על הארון, שמונעת את כתמי המים.

10. מראה - גם את המראה באמבטיה תוכלו למשוח במשחת שיניים (וכן את שמשת הרכב מבפנים). הסירו את המשחה בעדינות ותקבלו ראי חסין אדים למשך שבועיים לפחות.   

תגיות:ניקיוןפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה