חדשות בארץ

במרכז הארץ: יוקם מחנה אמריקני להגנה מפני טילים

ארצות הברית מקימה במרכז הארץ בסיס אמריקני ממוגן מפני טילים. הבסיס יאויש תמידית ויהיה ערוך למצבי חירום

אא

ארצות הברית מקימה במרכז הארץ בסיס אמריקני ממוגן מפני טילים. הבסיס יאויש תמידית ויהיה ערוך למצבי חירום – כך פורסם הבוקר באתר וואלה. לדברי גורמים ביטחוניים, הבסיס נמצא בהליכי בנייה מתקדמים ויהיה מחובר למתקן המכ"ם בדימונה (מכ"ם X), שמתופעל על ידי הצבא האמריקני.

המהלך מגיע על רקע תרגיל ההגנה האווירי הגדול, בו נערכות ישראל וארצות הברית לתרחישי קיצון. בין היתר, נערך תרגול של שיגור טילים מסוגים שונים לעבר העורף הישראלי, ושל הצעדים שנדרשים מיד לאחר מכן: הגעת כוחות אמריקניים לישראל, חיבור למערכות השליטה והבקרה (שו"ב), תכנון תורת לחימה ויצירת נהלי עבודה ברורים.

במסגרת התרגיל עלה, כי משך הזמן שעובר מתחילת המתקפה האפשרית נגד ישראל ועד להצבת המערכות האמריקניות באזור, הינו גבוה מדי. כאשר הבסיס האמריקני יהיה קבוע בישראל, הדבר יסייע למהירות התגובה של ארה"ב.

מהם האיומים על עורף מדינת ישראל? מדובר ברקטות קצרות לטווח של עד 15 ק"מ, רקטות לטווח של עד 22 ק"מ, רקטות פאג'ר לטווח של 43 ק"מ, רקטת פרוג-7 לטווח של 70 ק"מ, רקטות לטווח של 70 ק"מ ויותר, רקטות לטווח של עד 110 ק"מ, טילי SR-250 עד 240 ק"מ, סקאד B עד 300 ק"מ, סקאד C עד 500 ק"מ וסקאד D עד 700 ק"מ.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי עד קיץ 2016 ישלים חמאס את מלאי הרקטות ששיגר לעבר ישראל, ואת אלפי הרקטות הנוספות שהושמדו על ידי תקיפות חיל האוויר. 

 
 
 
תגיות:טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה