חדשות בארץ

תרמית הבשר: איך מבריחים הפלשתינים בשר לישראל?

כיצד הצליחו הפלשתינים להחדיר את הבשר הטרף למסעדות היוקרתיות בישראל? קצב פלשתיני מספר על דרכי הפעולה

אא

בימים האחרונים התחוללה סערה בישראל, עקב פרשת "תרמית הבשר". בשר מוברח מהרשות הפלסטינית, הצליח לעשות את דרכו אל הצלחת במסעדות יוקרתיות, תוך שימוש בחותמות הכשר מזויפות.

על פי החשד, רשת מבריחים ישראלים ופלסטינים הכניסו במרמה את הבשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל במשאיות בעלות דפנות כפולות ובשיטות הסתרה נוספות.

משטרת ישראל, בשיתוף עם משרד החקלאות, תפסו טונות של בשר, ביניהם בשר חמורים וגמלים. יוסוף (שם בדוי), בעל אטליז באזור ירושלים, פירט ל-nrg כיצד הצליחו הפלשתינים להחדיר את הבשר הטרף למסעדות היוקרתיות בישראל: "כל מה שצריך זה מכונה לזיוף מדבקות, קשרים עם האנשים הנכונים וקצת אומץ", אמר.

הבשר המוברח שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)הבשר המוברח שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)

"הבשר בדרך כלל מגיע מארגנטינה, אוסטרליה וניו זילנד, ויש מייבאי בשר עם אישור ממדינת ישראל לייבא מחוץ לארץ לשטחי הרשות. במשרד החקלאות עושים חלוקה ברורה: יש בשר שמותר למכור אותו בכל מקום, ויש בשר שמותר למכור אותו בשטחי הרשות ובמזרח ירושלים בלבד", מסביר יוסוף.

ההבדל המשמעותי הוא במחיר: "הבשר שנרכש עבור שטחי הרשות, זול יותר בעשרות אחוזים, וזה מה שגורם לאנשים להתפתות ולזייף".

על המבריחים שנתפסו בשבוע האחרון, אומר יוסוף כי "מדובר באנשים שנמצאים שנים במקצוע. הם קונים בשר בחו"ל ומוכרים אותו בשטחים. לאחרונה הם פתחו מפעל בעטרות, יש להם אישור, ויש להם את הבשר הזול, כל מה שהם היו צריכים זה מכונה לזיוף מדבקות, קשרים עם האנשים הנכונים וקצת אומץ".

כיצד פעלו המבריחים בפועל? יוסוף מסביר כי הם החליפו מדבקות בין הבשר הכשר לטרף, ועברו במחסומים בגלוי. שיטה נוספת בה השתמשו, היא להיכנס לאזור ירושלים עם כמויות קטנות של בשר במכוניות קטנות. עוד מוסיף יוסוף כי המבריחים פנו דווקא למסעדות, ולא לקצביות, כי קצבים יודעים להבחין בין בשר המיובא לישראל, לבין בשר המיועד לשטחי הרשות הפלשתינית.

תגיות:בשרזיוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה