פסח

איך מנקים את המטבח? קבלו 15 טיפים שיקלו עליכם את המלאכה

כיצד נבריק מחבתות וסירים, נטפל בכתמי שמן, נוריד כתמים מן השיש, נבריק את המקרר וננקה את התנור? 15 טיפים שימושיים לניקוי המטבח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הניקיון הגדול של ערב פסח מגיע. כיצד ננקה את המטבח? 15 טיפים שימושיים

1. כתמי חלודה ואבנית - את כתמי החלודה והאבנית תוכלו להסיר בעזרת חומץ, או חומצת לימון. החומצות הללו אף ינקו משקעי אבנית מכלי מטבח ואף כתמי סיד – אם החלטתם לסייד.

2. מחבתות וסירים - גם הפנטסטיק הוותיק מועיל מאוד לניקוי מחבתות וסירים. אם תרצו להבריק אותם כראי הוסיפו לנוזל הכלים קצת חול לניקוי.

3. בקבוקים וצנצנות - כדי לנקות בקבוקים וצנצנות עם משקע אשר קשה להוציאו – שורים אותם במים חמים, מכניסים פנימה פיסות נייר עיתון וכן קליפות ביצים או תפוחי אדמה. משרים זמן מה ומנערים היטב. לא נקי? נסו לנקות בחומץ מחומם ומלח.

4. כוסות שתייה - כתמים כהים על כוסות מורידים על ידי שפשוף במלח או בצמר פלדה עדין.

5. כלים מעץ טבעי - כלים מעץ טבעי רוחצים במים חמים או קרים בכיוון הסימנים שעל העץ. אם יש צורך, משפשפים בחול לניקוי שוב באותו כיוון – ושוטפים היטב. כתמי שמן מורידים בעזרת נוזל כלים חם.

6. תבנית פייריקס שרופה – תוכלו לנקות תבנית פייריקס שרופה בעזרת סודה לשתיה, אותה תפזרו על כל השטח השרוף, הרטיבו והכניסו לחימום בתנור. קרצפו כאשר הסיר חם. בסודה לשתיה תוכלו לנקות גם סירים חרוכים.

7. שיש חברון שהצהיב– תוכלו להלבין שיש חברון שהצהיב במיץ לימון. גם כתמי חלודה על גבי סכינים ירדו בעזרת מיץ לימון. סירי האלומיניום יאירו לכם פנים בברק חדש לאחר רחצה במיץ לימון. יש לשטוף מיד לאחר מכן במים פושרים. לאחר הניקיון, הכשירו את השיש וצפו אותו בנייר כסף / טפט, כדי לא להשתמש בחג עצמו באותו שיש, בו השתמשו בחמץ.

8. כתמים על השיש - כתמים על השיש ייעתרו למשחת שיניים ברצון.

9. שיש קיסר - אם אתם בעלי משטח של "אבן קיסר" במקום שיש או גרניט, תוכלו לנקות אותה בעזרת סמרטוט וחומר ניקוי לכלים. לכתמים עקשניים השתמשו בחומר ניקוי רב תכליתי והבריקו רק במבריקים המיוחדים לאבן גרניט. זהירות! אל תשתמשו בחומצות למיניהן (כולל חומץ ומיץ לימון) או בחומרים חזקים ומסירי שומנים. כתמים "עבים" הסירו בעדינות באמצעות סכין חד. ההערה הקודמת בנוגע לשיש תקפה גם כאן: כסו את השיש במהלך החג.

10. כלי אמייל - לניקוי כלי אמייל יש להשתמש בספוג רך בלבד, ובשום אופן לא בצמר פלדה. סודה לשתיה מעורבת במים תסייע לכם בהתמודדות עם הכתמים על כלי האמייל, ואפילו סיר שרוף יודה לכם אם תשרו אותו במי סודה.

11. מקרר - אם תשפשפו את דפנותיו הפנימיות של המקרר במשחת שיניים בעזרת סמרטוט לח, תקבלו מקרר מבריק בניחוח רענן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

12. תנור - התנור, אבי אבות הלכלוך והעמל, המתין בסבלנות והנה תורו הגיע. כלל חשוב להבא, כאשר ניתז שומן בתוך התנור מהרו לנקות אותו לפני שהתנור יתקרר. כך תחסכו את רוב העבודה. כאשר אתם מנקים את התנור, חשוב מאוד: זכרו לעבוד במקום מאוורר ועם כפפות על ידיכם.

13. קומקום חשמלי - להורדת אבנית מהקומקום החשמלי, הרתיחו בו חומץ סינטטי והמתינו לקירור. לחילופין, שימו בו 2 כפיות מלח לימון, הרתיחו ושטפו היטב.

14. ארונות מטבח - ארונות מטבח נוטים להתלכלך מאוד. לעיתים נותרים סימני דיו מאריזות ששוכנות על המדף. נקו אותם עם סמרטוט טבול במעט מים חמימים והלבינו במיץ לימון או סודה לשתיה. להבא, הכינו שעוונית עבה, חתוכה כמידת הארון, הניחו על המדפים ותיהנו מציפוי חדש וזול, אותו תוכלו לכבס בהתאם לצורך.

15. דלתות ארונות המטבח - את דלתות ארונות המטבח, העשויות מעץ מלא, תוכלו לנקות בעזרת סמרטוט עם מעט סבון כלים, שפשפו והניחו לעשר דקות, לאחר מכן נגבו היטב. תוכלו להבריק את הדלתות אם תמרחו עליהן שמן זית מהול בכמות שווה של מיץ לימון. השתמשו במטלית כותנה ומרחו בתנועות מעגליות.

הערה חשובה: אם אתם מתכננים להשתמש בכלי האוכל בהם אתם משתמשים בכל השנה, וכן בקומקום, במיקרוגל ובתנור בחג הפסח עצמו - הניקיון כלל לא מספיק, אלא יש להגעילם. להלכות הגעלת כלים, לחצו כאן. עם זאת, כיום נהוג להדר ולהשתמש במערכת כלים נפרדת לחג הפסח.

הימים שלפני הפסח מלחיצים כל יהודי באשר הוא, אך את הנשים באופן מיוחד. בדיוק לנושא זה נרתמה הניה לוברבום, והיא מעניקה לכולנו כלים מועילים וחשובים שיסייעו לנו לצאת לחירות, מבלי לאבד את העשתונות. לקריאה, לחצו כאן.

תגיות:ניקיוןפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה