תשובה בהידברות

"היה ברור לי שללא הרב זמיר כהן, החתונה שלי לא תהיה אותו דבר"

אריאל כדורי מייחס לרב זמיר כהן לא רק את תהליך ההתחזקות שלו אלא גם השידוך שמצא

אא

כשאריאל כדורי, 30, פסיכולוג מחקרי מירושלים נתקל לראשונה בספרו של הרב זמיר כהן 'המהפך', הוא לא חשב לרגע שזה מה שיהפוך את חייו וישנה אותם מן הקצה אל הקצה. אפילו שהרשים אותו מאוד לראות ספר כעין זה, שמשלב בתוכו מאמרים מהמקורות לצד מחקרים אקדמיים – חשב לעצמו: 'נו מילא, אני כבר רגיל לראות מחקרים מעניינים'.

אלא שהיה בו משהו, בספר הזה, שמשך אותו אליו כמו מגנט. "באותו זמן, עוד לא הייתי דתי ואפילו עם כיפה לא הלכתי", מספר אריאל. "אלא שבעקבות קשר רציני שהיה לי עם בחורה דתיה, התחייבתי ללכת לשיעורי תורה ולהתחזק ברוחניותי כדי 'לזכות בה'. זה היה שלב שבו כבר הרגשתי שאני בשל לנישואין, ומאוד רציתי להתמסד עם בחורה טובה וכלבבי. לספר 'המהפך' התוודעתי במסגרת אותו שיעור תורה.

"כשהתחלתי לקרוא בו, לא האמנתי למראה עיניי. בין רגע נפתח אליי עולם שלם של שכל ומחשבה, שכל כך סגדתי לו. ככל שהעמקתי את הקריאה בו, כך השתכנעתי שיש בורא לעולם ושאני חלק מתוכנית חכמה ומסודרת שיש לה משמעות ותכלית".

אז החליט אריאל לברר מיהו אותו 'זמיר כהן', גילה כי הוא רב ואף נחשף להרצאותיו ביוטיוב. הוא עדיין לא חבש כיפה, אך מדי פעם הניח תפילין ולאט לאט הלב, שעד אז היה סגור על מנעול ובריח למשמע דברי תורה – החל להיפתח.

היה זה בתקופה שבין ראש השנה ליום כיפור. הקשר עם הבחורה הדתיה נגמר, אך כעת היה זה מאוחר מדי לסגת, ולשוב על עקביו. אריאל קיבל על עצמו לשים כיפה ולחזור בתשובה – גם בלי קשר אליה. " בזמן הזה הרביתי בתפילות, שמעתי שיעורים של הרב זמיר וסיכמתי חומרים לעצמי כדי להתחזק ואפילו פתחתי קבוצת ווטסאפ – דרכה שלחתי לאמי ולאחיי חיזוקים יומיומיים שמובססים על מה שלמדתי מהרב זמיר, וקיבלתי תגובות מדהימות".

זמן קצר לאחר מכן כבר מצא עצמו בעיצומו של תהליך התשובה, וככל שגדלה מגמת התחזקותו כך גדלה איכות כתיבתו. "הרב זמיר כהן היה שליח טוב בשבילי, לא רק לעניין הכתיבה כי אם גם בעניין השידוך. באחת ההרצאות שלו המליץ על אתר 'שבע ברכות' מבית הידברות, ואני עשיתי כדבריו ונרשמתי. אחרי הרבה כאב לב שעברתי בנושא ההכרויות - הבחורה הראשונה שראיתי באתר 'שבע ברכות', נועה שמה, היום היא אשתי".

הם נישאו לפני חודש. ומי היה אורח הכבוד בחתונה, שאף היה אמון על עריכת סדר הקידושין? ניחשתם נכון. הרב זמיר כהן, בכבודו ובעצמו. "לפני החתונה, אספתי את כל החומרים שכתבתי בהשראת הרב זמיר כהן במהלך ההתחזקות שלי, ואיגדתי אותם לכדי ספר בעותק אחד שהוקדש לרב זמיר כהן. היה ברור לי שבלעדיו, החתונה שלי לא תהיה אותו דבר".

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה