חדשות בארץ

מהיום: שביתה בסניפי ביטוח לאומי

החל מהיום לא תתקיים קבלת קהל בסניפי הביטוח הלאומי, בעקבות הנחייתו של המפכ"ל אלשיך לבטל הצבת שוטרים בסניפים. הוועד: "הסניפים יישארו סגורים עד לשינוי ההחלטה"

אא

שביתה בסניפי הביטוח הלאומי: ועד עובדי המוסד לביטוח לאומי הודיע כי החל מהיום (ראשון) לא תהיה קבלת קהל בסניפי הביטוח הלאומי. הגורם להחלטה היא הנחייתו של מפכ"ל המשטרה, לבטל את הצבת השוטרים בסניפים.

ירון צרפתי, ראש הוועד הארצי של עובדי הסניפים במוסד לביטוח לאומי, מסר כי הגורם לשביתה היא דאגה לשלומם וביטחונם האישי של העובדים והאזרחים, המגיעים לקבל שירות במוסד. "מדי שנה מבקרים בסניפים יותר מ-3.5 מיליון אנשים", אומר צרפתי. "הניסיון מלמד כי נוכחות שוטר במדים בסניף מצמצמת לא רק את משך האירוע החריג אלא גם את עוצמתו".

"הרי האלימות לא תיפסק, ובמקום שוטר אחד מיומן המכיר את האוכלוסייה, מרתיע ומרגיע, תגיע לכל קריאה ניידת, שבה פועל, כידוע, צמד שוטרים. במקום למגר אלימות כשהיא רק מתחילה וכבר בשלב המילולי, הרי שעד לבוא הניידת עלול כל אירוע להתפתח ולהתעצם הן ברמת האלימות והן במספר המעורבים", הוסיף ראש הוועד.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עוד ציין צרפתי כי בשנת 2015 טיפלו השוטרים המוצבים בסניפים ביותר מ-730 מקרי אלימות, איומים וניסיונות התאבדות. "משום כך", נמסר מהוועד, "הסניפים יישארו סגורים עד לשינוי ההחלטה".

משטרת ישראל ומשרד המשפטים הודיעו בתגובה: "נושא חוקיות העסקתם של שוטרים בשכר בסניפי הביטוח הלאומי הועלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה. על כן משטרת ישראל ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להכריע בנושא. בעקבות כך התקיימו כמה דיונים ולאחר שנקבע על ידי היועמ"ש כי אין הסמכה בחוק להעסקת שוטרים בביטוח הלאומי בדרך זו, ניתנו כמה אורכות למוסד לביטוח לאומי לצורך היערכות למצב החדש. הארכה האחרונה ניתנה עד יום 31 במרץ 2016".

עוד נמסר מהמשטרה כי "במקביל, גובשה חוות דעת של אגף המבצעים במשטרת ישראל, שלפיה אין צורך בנוכחות קבועה של שוטרים בסניפים, והמענה יכול להינתן באמצעות מאבטחים וגיבוי משטרתי לפי הצורך".

תגיות:ביטוח לאומישביתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה