טהרת המשפחה

סיון רהב מאיר: "הטבילה – מנגנון הזוגיות היהודי הנצחי"

סיון רהב מאיר העלתה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, בו היא טוענת שיש לדבר כמה שיותר על מצוות טהרת המשפחה

אא

אתמול (מוצאי שבת) העלתה סיון רהב מאיר בעמוד הפייסבוק שלה פוסט: "בעולם שבו השעמום הורס את הזוגיות, והיצרים מבלבלים את הקשר, מציגה ההלכה פורמט אחר".

"המסורתיים, הדתיים והחרדים חייבים להתעורר. הנושא ששמו "טהרת המשפחה" הולך ונרמס, הולך ונחטף", כתבה רהב-מאיר. "שני עניינים עלו לכותרות בעוצמה רבה לאחרונה סביב המקוואות בישראל: נשים שרוצות לטבול במקווה ללא בלנית, וטבילה של רפורמים במקווה עבור גיור. כמה ויכוחים ודיונים וכתבות וצעקות, על שאלות שרלבנטיות לעשרות או למאות בודדות של אנשים. ומנגד – אין אף גורם בשיח הציבורי שמדבר על הדבר עצמו, על הטבילה המקובלת מזה אלפי שנים, שהיא מנגנון הזוגיות היהודי הנצחי.

על כשרות ושבת ותפילין מדברים אצלנו פומבית, אבל כנראה שעל נושאים צנועים – גם מדברים בצנעה. כנראה הנושא הזה כל כך יקר שהוא נסתר. הסוד כל כך עוצמתי שלא מדברים עליו. אבל אולי מרוב בושה ומבוכה, אנחנו מפסידים את הזירה כולה. בזמן שאנחנו שותקים (כלומר שותקות), תפיסות אחרות לגמרי משתלטות על פס הקול הציבורי והתקשורתי שלנו. גורמים קטנים ושוליים עושים סיבוב על הנושא, שנתפס כעסיסי. הרי אין דבר יותר מעניין מאשר "להציץ לדוסים האלה", לראות מה קורה אי שם, מעבר להרי החושך. וכך המקווה – שאין אקטואלי ורלבנטי ממנו בעידן שלנו – נתפס כמשהו מיושן ועתיק. לכאורה, מה לו ולזוגיות? מה הקשר בין המצווה הזו לבין בניית משפחה יציבה?

(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
הרבי מלובביץ' טען כבר לפני עשרות שנים שחייבים להתחיל לדבר על הנושא בגלוי. "השתנו הזמנים", הוא הסביר, "יש בורות אדירה בנושא, שפעם היה עובר בפשטות מאימא לבת, והיום התפיסה ביחס אליו שגויה לחלוטין".

הוא הורה לבנות מקוואות מפוארים ונעימים, ולדבר כמה שיותר על המצווה החשובה הזו. לדבריו, בעולם שבו השעמום הורס את הזוגיות, והיצרים מבלבלים את הקשר, מציגה ההלכה פורמט אחר. במקום להשקיע את כל תשומת הלב בקבוצות אינטרס קטנות שתוקפות לאחרונה את המקוואות, כדאי להקשיב גם לדברים הפשוטים והישרים האלה, שרלבנטיים למיליונים".
מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה