פורים

זמן מסוגל לפקידת עקרות: כל מה שלא ידעתם על הסגולות העצומות הטמונות בפורים

"סגולה להשכים בבוקר הפורים ולהרבות בתפילה ובבקשה לפני השם יתברך על כל דבר – בני, חיי ומזוני, והן על שאר דברים, ועל כל קרוביו, כי באותו יום עת רצון גדולה מאוד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אלימלך בידרמן ממשיל את יום הפורים לאוצר גדול של יהלומים ואבני חן, הפזורים ברשות הרבים. אדם שהיה רואה יהלומים מפוזרים ברחוב, ודאי שהיה 'אוזר כגבר חלציו' כדי לקבץ ולאסוף כמה שיותר מרכוש גדול זה. באותו אופן יש להסתכל על ימי הפורים, ולנצל כל דקה במצוות יקרות.

בדרשתו לקראת חג הפורים, הביא הרב בידרמן מקורות מגדולי ישראל, המדגישים את עת הרצון המיוחדת ביום זה:

1. יהודי משול לכהן גדול: "ביום זה יש ביד כל יהודי את הכוח שיש לכהן גדול לפני ולפנים בקודש הקדשים". (הרב יחזקאל שרגא משינאווא).

2. התגברות הרחמים: בימי פורים יש התגברות הרחמים והרצון עד למעלה ראש. (ה''אמרי נועם'' מדז'יקוב).

3. התפילה מתקבלת: "ביום הפורים חביבה אף תפילת היחיד לפני הקב"ה והיא מתקבלת". ("פלא יועץ").

4. בוקר יום הפורים - שעת רצון: בספר "סגולות ישראל" מובא כי סגולה להשכים בבוקר הפורים ולהרבות בתפילה ובבקשה לפני השם יתברך על כל דבר – בני, חיי ומזוני, והן על שאר דברים, ועל כל קרוביו, כי באותו יום עת רצון מאוד, וכל העולמות המה בשמחה וברצון". ("סגולות ישראל").

5. התפילות עולות ללא מעכב: רבי יצחק אייזיק מקאמארנא בספרו 'נדבת פי' מבאר כי ביום הפורים כל אדם יכול להגיע לדרגות נשגבות. כה דבריו: "וקיבלנו, שבימי הפורים יוכל לעלות נשמה קטנה להיכל של צדיק מופלא בלי שום מעכב, וכן עולין כל התפילות ל'כתר' בלי שום מעכב... כל זה קיבלתי בלחישה, ונעשיתי הולך רכיל לגלות סוד זה מאהבת ישראל'.

6. עת רצון: האדמו"ר מגור זצ"ל: פורים הוא זמן רצון לכל, עת 'רעוא דרעווין', וכל אחד יכול לפעול אצל ה' יתברך שימלא כל משאלות לבו.

7. זמן מסוגל לישועה מעל הטבע: רבי צדוק הכהן מלובלין מבהיר כי ביום זה אפשר לזכות לישועה, אף לא בדרך הטבע. כה הם דבריו: "כיוון שבפורים זכו היהודים לחיות למרות גזירת המיתה, זהו זמן מסוגל לשינוי הטבע ואף לפקידת עקרות".

8. חשיבות לימוד התורה בפורים: נאמר בגמרא כי "כל העוסק בתורה בין מגילה דלילה למגילה דיומא, מובטח לו שהוא בן עולם הבא". הרמ"א פסק להלכה כי יש ללמוד תורה לפני הסעודה. נלמד זאת מהפסוק: "ליהודים הייתה אורה", אותו דרשו חז"ל: 'אורה זו תורה'. בשם ה'חתם סופר' מובא מדוע קבעו חז"ל את חג הפורים שני ימים: י"ד אדר לפרזים וט"ו אדר למוקפים. הסיבה לכך, לדבריו, היא "כדי שלא יבטל העולם מלימוד התורה". ה'חתם סופר' מסביר כי "כאשר הפרזים יהיו עסוקים במצוות היום, יעסקו יושבי המוקפין בתורה, וכן להיפך".

את כספי "זכר למחצית השקל" החליטו רבני הידברות בראשותו של מורנו הרב זמיר כהן שליט"א, להקדיש לחיים עצמם. את כספי הצדקה שייאספו בארגון עבור מצוות 'זכר למחצית השקל' יקדישו בהידברות למחלקת אמ"א. מחלקה שכל כולה מיועדת להצלת חיים. להעניק חיים טובים לאנשים. מחלקה שבראש מעייניה זו מטרה אחת: למנוע הפסקת חיים על רקע מצוקה כלכלית או מצוקות אחרות הניתנות לפיתרון ועזרה.

דווקא עכשיו, דווקא בתקופה הזאת שאנחנו כל כך רוצים לחזור לחיים, לחזור לעצמנו, זה הזמן להעניק חיים לאחרים. לתינוקות חדשים שיבואו לעולם ויאירו באור יקרות את העולם. דווקא עכשיו מקיימים את מצות 'זכר למחצית השקל' שעליה כתב המקובל הגדול הבן איש חי "ויש בה זכות המגנה מן המגפה".

אלו יהיו הנשמות שלך שיאירו לך את החיים, את המזל. את המצווה ואת ההבטחה האלוקית, אתה תקבל כאן, בתרומה אחת קטנה. בטלפון אחד קצר. רק ככה נדע שאנחנו מוגנים.

חייגו עכשיו למחלקת אמ"א בהידברות: 073-2221212

לפרטים ולתרומה און-ליין באופן מאובטח, היכנסו לכאן.

כל התורמים למחלקת אמ"א מקבלים פיטום הקטורת מהודר על קלף – הסגולה הבדוקה ביותר להגנה מכל המחלות! אתם רוצים לזכות?

הרב עמנואל מזרחי בסגולה מיוחדת לליל וליום הפורים:

תגיות:פוריםסגולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה