לאישה

האוצר הסודי שלנו

בכל אחת מאיתנו טמון אוצר גדול. הגיע הזמן להגיע אליו, לפתוח אותו וליהנות ממנו

אא

המנחה אמרה את דבריה עם אמונה גדולה במיוחד. היא ניסתה בכל כוחה לשכנע שעבודה זו חשובה מאוד להתקדמות שלנו במסע שלנו. "אני יודעת שזו לא משימה פשוטה. לא טבעי לנו להיפגש עם עצמנו על בסיס יומי, להתפנות מכל פעולותינו המוכרות, לעצור ולשאול את עצמי איך את מרגישה.

"במיוחד כשאחרי מפגש אחד או שניים אנו מגלות רגשות שלא היינו רוצות לפגוש ולהרגיש, מעדיפות לברוח אל עולם המעשה המוכר, הידוע והבטוח. אך אני ממליצה ומבקשת בשבילכן, למען הצלחת ההתקדמות שלכן, אל תתייאשנה. המשיכו כל אחת ואחת להיפגש עם עצמה. למרות שמירב הסיכויים שתיפגש עם הרבה רע ודברים שאתן לא אוהבות בעצמכן, זו עצת היצר לעצור אתכן מלהתקרב אל עצמכן, אל הקול הפנימי שלכן".

בהמשך אמרה המנחה כי כלי מרכזי נוסף שאנו זקוקות לו בתהליך זה הוא השמחה. אחת הדרכים לרכוש אותה היא מציאת נקודות טובות בתוך עצמינו. לאחר ששמענו את מה שעלה מתוכנו, לאחר ההכלה והקבלה, כדאי ורצוי למקד את תשומת ליבנו בנקודות קטנות שבהן אנו טובות חסדים שעשינו. האתגרים שהצלחנו בהן, חיוכים ששלחנו, רצונות טובים שרצינו, הצלחות שהשגנו. לפעמים כשאנו נזכרות איפה היינו בשנה שעברה באותו זמן, אנו מגלות שהשתנינו לטובה. גם זו נקודה טובה גדולה. כל זה יכול לעזור לנו ולחלץ אותנו מן הייאוש, ולתת לנו כוח לקום ולהתחיל מחדש פעם אחר פעם במסע שלנו.

בספרות החסידות ישנה מעשייה שנקראת 'שבעת הקבצנים' בה מסופר על אנשים שהפליגו בספינות, ובאה רוח סערה ושברה את ספינותיהם. הנוסעים ניצלו ועלו על מגדל ואז: "בתוך כך בא נשר גדול ודפק על המגדל ואמר להם, חדלו עוד מלהיות עניים. שובו אל האוצרות שלכם והיו משתמשים באוצרות שלכם".

הנשר הגדול הוא ה' יתברך בכבודו ובעצמו, הדופק על שערי החומות שלנו וקורא לנו להאמין ביכולתנו. לצאת מכל בתי הכלא למיניהם שיצרנו לעצמנו. להאמין שאנו מסוגלות להפסיק ולהרגיש עניות. לשוב ולהיות הבעלים על כל אוצרותינו החבויים בתוכנו פנימה להאמין באמת שאנו יכולות להתחבר אל נשמתנו הטהורה, שהיא חלק אלוה ממעל בה נימצא אור גדול ועצום שיאיר לנו את דרכנו. בה נמצאים כל התשובות לשאלותינו. בה נמצאים כוחות אינסופיים למימוש חלומותיכן כל הרגשות השליליים שעולים במפגש עם עצמכן אינו ה'אני האמיתי' שלכן. אתן תכלית הטוב והאור כאשר תרשו לכל הפסולת הרגשית להשתחרר תתגלה נשמתכן בשיא זהרה.

אני מאחלת לכולכן עבודה נעימה נסו השבוע לא לוותר לעצמכן ולהיפגש קבוע עם עצמכן היכרות מהנה ומועילה.

תגיות:עבודת המידותאימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה