בריאות ותזונה

גם נגד סרטן: 5 מאכלים מדהימים שאסור לפספס

לפניכם 5 מאכלים, ידועים יותר ופחות, שטמון בהם אפקט בריאותי חשוב ביותר

אא

.  קמח טף – טעים ביותר ונטול גלוטן. מעולה לחולי ציליאק.

קמח טף הוא דגן שמקורו באפריקה וידוע כמאכל אתיופי. זרעי טף הם נטולי גלוטן, עשירים בוויטמינים, במינרלים ובחומצות אמינו. בשל העובדה שהם גם עשירים בסידן, ברזל וחלבונים הם יכולים להתאים לצמחונים וטבעונים.

ניתן להשתמש בקמח טף כתחליף לקמח רגיל. ניתן גם לאכול זרעי טף עם יוגורט, לשים בשייק או בדייסת קוואקר, או לפזר מעל פירות או גרנולה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

2. קטניות – מעולה לסוכרתיים.

הקטניות הן אוצר תזונתי אמיתי. מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי הכללת קטניות בתפריט קשורה בהפחתת הסיכון להשמנה, למחלות לב, לסוגי סרטן אחדים ולסוכרת.

לקטניות שפע יתרונות תזונתיים: הן מהוות מקור לחלבון צמחי (בעיקר בשילוב עם דגנים), מקור לפחמימות מורכבות. הקטניות דלות בשומן ועשירות בסיבים תזונתיים מסיסים המסייעים לבריאות הלב ומערכת העיכול, לאיזון סוכרת, וכן לדיאטות הרזיה. הן מכילות שפע של מינרלים וויטמינים, ובהיותן בעלות אינדקס גליקמי נמוך, הן מתאימות לסוכרתיים.

3. שורש המאקה – עוזר לדיכאון ולסרטן הקיבה.

על פי מחקרים, המאקה היא מזון-על אדפטוגני שמגביר את האנרגיה והסבולת, מדרבן את תנועת החמצן בדם, מגביר את הכוח הפיזי, מאיץ את ייצור הנוירוטרנסמיטרים (מוליכים עצביים), משפר את מצב הרוח ותומכת בייצור בריא ותקין של הורמונים.

המאקה עוזרת להתגבר על אנמיה, דיכאון, זיכרון חלש, חוסר נוחות והפרעות שכרוכים במחזור החודשי, חוסר פריון ועקרות אצל בני אדם ובעלי-חיים, מתח וסרטן הקיבה.

את המאקה ניתן להשיג בחנויות טבע. רצוי לקנות להשיג מאקה ממקור איכותי ואמין, כדי להפיק ממנה את מירב התועלת.

את המאקה ניתן לאכול על ידי ערבוב של כפית גדושה של אבקת מאקה וחצי כוס מים פושרים, ולשתות פעם עד פעמיים ביום.

4. ענבים – מפחית סיכון לסרטן הריאות.

הענבים, האהובים והפופולאריים, הינם בריאים ביותר. תזונה עשירה בענבים מפחיתה את הסיכון לסרטן הריאות. מעניין להיווכח שהענבים דמים ביותר, בצורתם החיצונית, לנאדיות שבריאות.

5. אבוקדו - מפחית סיכון לסרטן צוואר הרחם.

האבוקדו הוא אחד מהירקות האהובים ביותר על הקהל הישראלי. האבוקדו עשיר מאוד בסיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים מסייעים להפחתת ספיגת הכולסטרול מהמזון וכך מפחיתים את הסיכוי לסבול ממחלות לב וכלי דם. בנוסף לכך, הסיבים התזונתיים מסייעים לשחרור איטי של גלוקוז דם, מזינים את חיידקי המעי ומשפרים באופן כללי את תפקוד מערכת העיכול. מחקרים מצאו כי האבוקדו מאזן הורמונים ומונע את סרטן צוואר הרחם. 

תגיות:בריאות ותזונהסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה