תשובה בהידברות

"משהו גדול מתחולל בעם ישראל"

"נשארתי לבדי בלי משפחה בעיר גדולה ולא מוכרת, ואז החלו לצוץ שאלות. פתאום התחלתי לצפות במחשב בשיעורים שנתן ניסה לשכנע אותי לשמוע אז, ובעיקר באתר הידברות". סיפור התשובה של לאה לוי, 26, קרית ספר

אא

נולדתי בעפולה למשפחה של יוצאי גרמניה, דור רביעי ללא יהדות. סבי היה ניצול שואה והיה ממקימי הפלמ"ח. עם כל הריחוק מהיהדות, כשעלה סבי ארצה אמו שלחה עמו פריטים מעטים ובהם ספר תורה קטן שליווה אותו אחר כך.

בגיל 16 היה לי מכר, נתן, שבא ממשפחה ספרדית עם לב למסורת. הוא מאוד התחזק ביהדות, החל לשמוע הרצאות באתרי יהדות וניסה למשוך אותי אחריו. התחמקתי ואפילו התעצבנתי מכל זה – "מי צריך את כל שטיפות המוח האלה?!", אמרתי לו. בסוף, לאחר שהשתחררתי מהצבא, הוא עלה על מטוס לארצות הברית ואני עברתי לתל אביב.   

נשארתי לבדי בלי משפחה בעיר גדולה ולא מוכרת, ואז החלו לצוץ שאלות. פתאום התחלתי לצפות במחשב בשיעורים שנתן ניסה לשכנע אותי לשמוע אז, ובעיקר באתר הידברות. נמשכתי מאוד לסגנון ויצרתי קשר עם ערוץ הידברות. פתחתי כרטיס באתר, שאלתי שאלות וקיבלתי תשובות. הייתי מתייעצת בכל נושא כמו 'אני רוצה להתחזק, אבל יש לי הורים שמאוד מתנגדים לכל זה. מה עלי לעשות?' או 'אלו קבלות כדאי לי לקבל על עצמי?', 'איך להתייחס לחברים בעבר?' וכדומה.

שתי הצעות לאותה רבנית

פעם הגעתי לשיעור יהדות ב'קולנוע גורדון' ברחוב בן יהודה. היו שם כמה חבר'ה עם נזמים שישבו על כסאות פוף, ורב שניגן בגיטרה. לא התחברתי לסגנון, אבל היתה שם אשה מבוגרת שהתעניינה בי. סיפרתי לה שאני רוצה ללכת בדרך היהדות אבל איני יודעת איך, והשבתות שלי משעממות. היא הציעה לי ללכת לרבנית הלפרין שגרה במרכז תל אביב.

באותה תקופה רציתי מאוד קשר עם שומרת מצוות בת גילי. וכך יצרתי קשר דרך ארגון 'אילת השחר' עם בחורה חרדית. היה מעניין לדבר איתה על האופי הכל-כך שונה של חיינו. לי יש אחות אחת ולה עשרה אחים, וכל שאר ההבדלים. היא סיפרה לי שיש לה סבתא בתל אביב, הציעה לי להתארח אצלה בשבת, והבטיחה שגם היא תהיה שם. זו היתה הרבנית הלפרין שהאשה המבוגרת הציעה לי לפגוש! זה היה ממש פלא ששתיהן הציעו לי באותו השבוע ללכת לאותה רבנית. ראיתי בכך סימן ברור משמים.

'למה לא?', הגבתי, 'דווקא אשמח מאוד!'. היא נתנה לי את הכתובת ברחוב בן גוריון בתל אביב. כך התוודעתי למשפחת הלפרין, משפחה מיוחדת במינה השייכת לחסידות קטנה בשם 'ואסלוי' הנמצאת באמצע תל אביב. ממש פלא. הרבנית אהבה אותי מהרגע הראשון. התחלתי להתארח אצלם בשבתות ובכל החגים. זו משפחה שאף פעם לא עושה שבת או חג לבדה. כל העניין שלהם הוא רק נתינה. בשלב מסוים אפילו ההורים שלי הכירו אותם".

"משהו גדול מתחולל בעם ישראל"

התייעצתי עם רב מערוץ הידברות איך להמשיך הלאה, והוא הפנה אותי לאשה מקסימה בשם מרים מסטשי. היא הציעה לי ללכת לסמינר ערכים, והכירה לי את מדרשת נווה ירושלים. ואז לפתע, בעיצומה של ההתחזקות, התקשר אותו מכר מארצות הברית. הסתבר שאמו ראתה אותי פעם כאשר הייתי בעפולה וסיפרה לו בטלפון שאני לבושה בצניעות. הוא לא היה בטוח שחזרתי בתשובה, אבל התייעץ עם רבו שהציע לו להתקשר ולבדוק איפה אני אוחזת. 

אחרי שהבין בשיחתנו היכן אני עומדת, החליט נתן לבוא ארצה. נפגשנו אחרי כמה שנים שלא התראינו. היו כל מיני עיכובים ומניעות, אבל לבסוף התחתנו. אחרי החתונה, היחס של הוריי התהפך ממש. הם מקבלים אותנו באהבה, באים אלינו בכל יום ראשון ומשתגעים על שני הנכדים הראשונים שלהם. וכך הם מתרשמים מיופי החיים היהודיים.

אני עדיין קשורה למרים מערוץ הידברות, והיא מלווה אותי בחיים עד היום. אני לא יכולה להגדיר בדיוק מהו היחס בינינו. היא כמו חברה טובה, משפיעה, אחות, אמא, ממש הכל. אנחנו בקשר כל הזמן. דיברתי איתה רק לפני חצי שעה. ארגוני התשובה עושים עבודה נהדרת. יש היום הרבה פתיחות אליהם. משהו גדול מתחולל בעם ישראל.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה