חדשות יהדות

הרבנות הראשית: על הממשלה להקפיא את הקמת הרחבה הרפורמית

מועצת הרבנות הראשית התכנסה לדיון בעניין הקמת הרחבה הרפורמית. בסיום הדיון הוחלט לדרוש מהממשלה להקפיא את הקמת הרחבה: "המועצה דורשת מממשלת ישראל להקפיא את החלטתה עד אשר תמלא את חובת ההתייעצות עם הרבנות הראשית בהתאם לחוק"

אא

מועצת הרבנות הראשית לישראל התכנסה היום (ה') לדיון בעניין הרחבת הכותל המערבי. חברי מועצת הרבנות הראשית קיבלו מממונה תחום ההלכה בלשכת הראשון לציון, הרב יצחק דניאל מסמך המפרט את עמדתו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א בעניין הכותל המערבי.

במסמך נכתב: "יש לצאת בהכרזה ברורה, שאין שום הכרה ולא תהיה הכרה לעולם ברפורמים או הקונסרבטיבים וחבריהם, ולא תהיה להנ"ל שום דריסת רגל ברחבת הכותל המערבי".

"השר, הרב אריה דרעי בא אל כבוד הראש"ל קודם ישיבת הממשלה, וסוכם להעביר לנציגי הממשלה את עמדת הרב כי יש להצביע כנגד ההחלטה הנוכחית על אף שהכתות הנ"ל עושים ברחבת הכותל הדרומי כבתוך שלהם כבר שנים רבות ולית מאן דמחי בידיה, במקביל יפעלו שלא תתאפשר שום הכרה רשמית בכתות אלה".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

עוד נכתב כי: "כמו כן, סוכם ששר הדתות יהיה חייב להתייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל לפני שחותם על התקנות. יש לחזק את אותם חברי הממשלה וחברי הכנסת הפועלים בעניין, כך שכל ענייני רחבת הכותל המערבי יוכפפו באופן מוחלט אך ורק להנחיות הרבנות הראשית לישראל".

במסגרת הדיון שמעה המועצה את ההצעה להסדר התפילה ברחבת הכותל, ובסיום הדיון החליטה לדרוש מממשלת ישראל להקפיא את החלטתה עד אשר תתייעץ עם הרבנות הראשית בהתאם לחוק.

בהחלטה נכתב: "על פי חוק שמירה על המקומות הקדושים בישראל, התקנות להתנהלות במקומות קדושים ליהודים חייבות להיעשות בעצה אחת ובהמלצת הרבנים הראשיים. המועצה מוחה על כך שעד היום, למרות שהנושא נדון במשך תקופה ארוכה, הדבר לא הגיע לפתחה וזאת בניגוד גמור להוראות החוק".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בכתב ההחלטה תקפה הרבנות הראשית את הרפורמים והקונסרבטיבים: "עמדתה הבסיסית של מועצת הרבנות הראשית היא כנגד גופים הנקראים 'ליברלים' ו'מתקדמים' שחרטו על דגלם עקירת תורת ישראל ממהותה ויחודיותיה".

הרבנות הדגישה כי התנועה הרפורמית גרמה להתבוללות רבה: "מי שעוקב אחר ההתבוללות שפשתה בקרב יהודי העולם הקשורים עם גופים אלו, אחרי נישואי התערובת, עקירת כל דבר שבקדושה, רואה בעליל שאין להם כל קשר ליהדות השורשית, שהחזיקה את עם ישראל במשך כל שנות קיומו, והרי אין עם ישראל אומה אל בתורותיה, תורה שבכתב ותורה שבעל פה".

תגיות:הכותל המערבירפורמיםהרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה