בריאות ותזונה

12 עובדות מופלאות על זרעי הצ'יה

מאזנים את רמות הגלוקוז בדם, מנקים רעלים מהגוף, מסייעים בשמירה על בריאות הלב ועוד. למה כדאי להוסיף את זרעי הצ'יה לתפריט היומי שלנו?

אא

השימוש בזרעי הצ'יה (בלועזית: Chia ceeds) מוכר ביותר בארצות דרום אמריקה, אך שמעם יצא גם לאירופה ולשאר הארצות – הודות לעובדה שהם נחשבים ל'מזון על', עתיר ברכיבים טובים וחיוניים לגופנו.

יתרונות בריאותיים של זרעי הצ'יה

1.      זרעי הצ'יה מכילים בתוכם רמות גבוהות של ויטמינים חיוניים כגון סידן, זרחן, אשלגן, ברזל, אבץ, בור ונחושת.

2.      מכילים כמות גבוהה של חומצות שומן – שהכרחיות להשלמת תהליכים ביולוגיים שונים כגון בניית תאים וכדומה.

3.      תורמים לייצור אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון), שתפקידם להילחם ברדיקלים חופשיים שהגוף אינו יכול לחסלם בעצמו. רדיקלים אלו נגרמים לרוב משאיפה של עשן הסיגריות, מהאוויר המזוהם ומשאיפת אדים של חומרי ניקוי והדברה. במידה ולא ימוגרו, הם עשויים לגרום לנזקים בלתי הפיכים בתאי הגוף.

4.      תשלובת זו של חלבונים ושומנים המצויים בזרעים, ביחד עם פחמימות וחומרים נוגדי חמצון מעניקים לגוף ולמוח, אנרגיה לזמן ארוך יותר.

5.      היות והם מכילים רמה גבוהה ביותר של חומצות אורגניות (Alfa Linolenic Acid) – זרעי הצ'יה מסייעים בפעילות הקרדיולוגית וכן שומרים על בריאות הלב.

6.      לא מצליחים לעמוד בפיתוי המתוקים? לא עוד. זרעי הצ'יה ידועים כמפחיתי תשוקה למתוקים, היות וצריכתם עוזרת בויסות ובקרה על האנרגיה הלא מזוקקת, אל הדם.

זרעי צ'יה (צילום: שאטרסטוק)זרעי צ'יה (צילום: שאטרסטוק)

7.      כשאנחנו צורכים מזונות עתירי סוכר ופחמימות ריקות (כגון לחם לבן, פסטות וכדומה) – רמת הסוכר בדם שלנו עולה במהירות. אולם הסיבים המסיסים שנמצאים בגרעין הצ'יה, תורמים לייצוב רמות הגלוקוז בדם ולשמירה על איזון.  

8.      אחד היתרונות היותר גדולים של זרעי הצ'יה הוא העובדה שהם גדלים בצורה טבעית לחלוטין וללא התערבות כימיקלים, קוטלי עשב ופטריות, חומרי הדברה, דשן מלאכותי או השבחה גנטית.

9.      זרעי הצי'ה עוזרים בתהליך ניקוי הרעלים מהגוף.

10.   העובדה שהם מכילים חומצות שומן חיוניות כגון אומגה 3 ואומגה 6 – זרעי הצ'יה עוזרים בשיפור מצב הרוח כמו גם בהשפעה ישירה על צמצום אפקט החרדה והדכאון.

11.  בהיותם נטולי גלוטן, זרעי הצ'יה אידיאליים למי שסובל ממחלת הצליאק, היפוגליקמיה ומחלת הקרוהן.

12.  אם משרים את זרעי הצ'יה במים, מרקמם הופך לכעין ג'לי. כשהם נספגים בגוף, סופחים סיבים אלו את המים שבקיבה, ובכך מפחיתים את סיכויי ההתייבשות.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה