חדשות יהדות

האם השכולה: "אני לא כועסת על אף אחד"

אמו של לוי יצחק אמדדי ז"ל: "אני לא כועסת על אף אחד, כי אף אחד לא עושה כלום בעולם הזה. זה היה מתוכנן ככה משמים"

אא

שיעור באמונה: חנה לוי אמדדי, אמו של לוי יצחק ז"ל, שנהרג ב"אוטובוס הדמים" התראיינה היום לגלי צה"ל וריגשה את המאזינים.

"לוי יצחק נולד בא' אדר. עכשיו הוא נהיה בן 17", אמרה וסיפרה כי הוא קרוי על שם סנגורן של ישראל, רבי לוי יצחק מברדיטשוב. "כמו רבי לוי יצחק מברדיטשוב, גם הבן שלי היה מחפש את הטוב שבכל יהודי. הוא הסתכל על כל יהודי בעין טובה. לא משנה איך הוא נראה. אם הוא זקוק לעזרה הוא עוזר לו, נמצא איתו, מקשיב לו וחוזר אליו. לא מתעייף ולא מתייאש", אמרה האם.

"אישיות מיוחדת הייתה לבן שלי. הוא היה דמות של חסד, של רגישות לזולת, של הקשבה לכל אחד. הוא נכנס עמוק בלב. הוא היה עוזר לנקות בתים של אנשים מוגבלים. היה הולך לשמח בבית אבות. בשבוע שעבר נסע לחתונה של חתן יתום, שהוא לא מכיר, אבל החתן יתום ומצווה לשמח אותו".

האם סיפרה על שיחתה האחרונה עם בנה: "במוצאי שבת דיברתי איתו בפעם האחרונה. הוא היה בשבת בירושלים אצל אחיו, הוא אמר לי אני רוצה ללכת לכותל, אמרתי לו: לך לישון מוקדם. תעשה את זה מחר. הוא היה צריך לחפש עכשיו ישיבה. תמיד חיפש את המסגרת שמתאימה לו.

"בצהריים אמר לאביו: 'אבא, מצאתי ישיבה ומצאתי גם מישהו שילמד איתי כדי שאתקדם, ועכשיו אני נוסע לכותל'. הוא נסע להתפלל שיצליח. היה לו חשוב מאוד להצליח בלימוד תורה. היה חשוב לו לשמח אותנו. רצה תמיד לעשות לנו נחת. תמיד אמר לי: 'אמא, אל תדאגי. אני אעשה לך נחת'.

"אחרי התפילה בכותל הוא עלה לאוטובוס לחזור לבני ברק. בלילה הוא סיים את התפקיד שלו בעולם הזה. אני גאה בו שהוא זך נקי וטהור. טהור במידות. אני רגועה בשביל הילד", אמרה האם הגיבורה. "אני יודעת שהוא עלה למקום מאוד גבוה בשמים".

המראיין הזכיר לאם את דבריו של בעלה בלוייה, שזעק כי יש להתרחק ממחלוקת. האם הגיבה: "אנחנו תמיד יודעים שמחלוקת זה אש. חייבים להתרחק ממחלוקת. כל אחד צריך להתחזק ולנסות שיהיה שלום. במחלוקת של קורח, יצאה אש", אמרה האם. "זה היה מחלוקת בין גדולי ישראל. אנחנו הקטנים לא צריכים להתערב בזה. כל אחד צריך לעשות את תפקידו בעולם הזה. הגברים – ללמוד תורה, לעזור, להיות אוזן קשבת, לעשות מצוות, למלא את השק. להגיע מלאים למעלה".

על שאלת המראיין אם היא כועסת על הנהג, או על התשתיות, השיבה האם: "אולי אני לא כועסת על אף אחד, כי אף אחד לא עושה כלום בעולם הזה. לא אני ולא אתה", אמרה באמונה פנימית. "אנחנו יכולים מיליון פעמים לשאול ולמה, ואם היה נשאר, ואם היה בבית בשבת, אין אם. אין אם. זה היה מתוכנן ככה משמים. הקב"ה מוביל אותנו. אנחנו מובלים. הוא מסדר לנו את החיים. תמיד הודיתי לה' על כל מה שנתן לי", אמרה האם וסיימה בתפילה ש"ה' ינחם את כל עם ישראל".

תגיות:לוי יצחק אמדדיתאונהאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה