תשובה בהידברות

"בזכות הרב זמיר – הרגשתי שמצאתי את האוצר הרוחני האבוד"

דוד אלקובי הרגיש שמשמיים מאותתים לו לחשב מסלול מחדש , שיעור של הרב זמיר כהן שבו השתתף, גרם לו לעשות בדיוק את זה

אא

עוד כנער, לדוד אלקובי זכורה אווירת שבת מיוחדת מבית סביו וסבתותיו. אמנם הוא גדל בבית מסורתי, אבל תמיד האמין שיש בורא לעולם ושאנחנו לא נמצאים לבד כאן בעולם. יש מי שמשגיח ורואה כל דבר, וכל אחד. "אני זוכר איך בלילות שישי, ישבתי ודקלמתי לסבתא מילה במילה את ברכת המזון והיא לגמה בשקיקה כל מילה שהוצאתי מפי", משחזר אלקובי בן ה-29, אברך כולל בביתר, נשוי ואב לשתיים. "אמירת תהילים ושירים על שולחן השבת – היו עניין של קבע אצלם. תמיד הוקסמתי מהאווירה הקדושה, ונהניתי לראות אותה. כנער אפילו חשבתי שיום יבוא ואשמור שבת, אבל מכאן ועד קיום מצוות בסדר גודל של אדם דתי – אני מודה שבכלל לא הייתי בכיוון".

אחרי שירות צבאי מלא בחיל האוויר, התחיל אלקובי את חייו עם מוטיבציה גבוהה להצליח באזרחות. "נרשמתי ללימודי מנהל עסקים במכון לנדר בירושלים, מתוך תחושה שזה מה שייתן לי את הסיפוק בחיים - אבל מהר מאוד הבנתי שהנשמה שלי מחפשת משהו אחר לגמרי".

אותו 'משהו' היה החיבור הרוחני - שהחל בבר מצווה, כשסירב להיפרד מזוג התפילין שלו ו'נסחב' עימן לכל מקום אפשרי, גם לאורך התיכון והצבא. "למרות שהחבר'ה שלי היו ברובם חילונים, אני תמיד נחשבתי ל'דתי' שבחבורה", הוא מסביר.

אלא שהעניין האמיתי שלו בדת ניצת דווקא לאחר שחווה מספר כישלונות צורבים, כשנוכח לדעת שבמציאות הדברים אחרים לגמרי מכפי שהם מצטיירים בדמיון. "גדלתי במשפחה שנתנה לי את כל המשאבים שבעזרתם אוכל להצליח – בין אם זה בחינוך לערכים של יושר ועבודת כפיים, ובין אם זה תמיכה ועידוד בכל מה שבחרתי לעשות בחיים, כולל תמיכה כלכלית. לכאורה היו לי את כל התנאים להצליח בעולם החילוני, ובכל זאת – רצה ה' והיו מניעות. כל כיוון שהלכתי בו – נחסם, עד שמשמיים הרגשתי שמסמנים לי לעצור ולחשוב על חישוב מסלול מחדש".

ואכן, הזדמנות הפז לא איחרה להגיע. "מזה כמה שנים מארגן בן הדוד שלי הרצאות של הרב זמיר כהן באזור מגוריי הוריי, בשפלה. באחת הפעמים החלטנו לערוך את השיעור בביתנו, כדי להרבות ברכה. כ-200 איש הגיעו למעמד, בו פגשתי את הרב זמיר לראשונה, פנים אל פנים. מאוד התרגשתי. לא רק משום שהנשמה שלי 'בלעה' בשקיקה את מה ששמעתי מפיו, אלא מפני שהרגשתי שהנה, סוף סוף גיליתי את 'האוצר' הרוחני שחיפשתי כל הזמן בדרכי".

בזכות הרב זמיר כהן התוודע לאתר הידברות, ואז התחיל המרתון. "מצאתי את עצמי מחובר לערוץ הזה מהבוקר ועד הלילה, בלי לזוז. עולם חדש שלא הכרתי נגלה לעיניי, והחזיר לי את החיות שהלכה לאיבוד במירוץ ה'חיים'. הדברים ששמעתי מהרב ומרבנים נוספים בהידברות, היו מה ששאפתי אליו כל הזמן ולא ידעתי כיצד להגדיר אותו לעצמי".

ומה עם הלימודים באקדמיה? אלקובי המשיך בהם בד בבד להתחזקות הרוחנית, עד לשלב שבו הרגיש שהוא מרמה את עצמו. "אני איש של אמת, וכשאני מגלה אותה – אני לא מסתפק בלחיות רק את חציה. כשהבנתי שאת החלום האקדמי תופש אט-אט החלום ללמוד ולהצליח בתורה – עזבתי את הכל מאחוריי, והתמסרתי כל כולי לעבודת הקודש".

בנקודה מסוימת הרגיש שהוא זקוק לקצת יותר ועקר את מגוריו לירושלים, לטובת לימודים בישיבת 'אור שמח'. מאוחר יותר, כשהתוודע לישיבתו של הרב זמיר כהן בביתר, והתרשם ממנה לטובה – החליט ששם מקומו האמיתי. אחרי לימודים אינטנסיביים של שנה וחצי, הכיר את אשתו בשידוך והשניים נישאו אחרי שלוש פגישות היכרות בלבד. "כשאתה מקבל הדרכה נכונה בתשובה, תוך הבנה מלאה של הנפש שלך – אז גם תהליך השידוכים נעשה קל וברור יותר. אתה יודע מה חשוב יותר ופחות, וממילא קל לך יותר להחליט. בזכות ההדרכה והליווי המצוינים בישיבה, הבנתי שלהיות יהודי זה לא 'על הדרך', אלא זו 'הדרך', ואין לה תחליף".

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה