חדשות בארץ

אלוף במיל' יאנוש בן גל הלך לעולמו

אלוף פיקוד הצפון לשעבר, אביגדור (יאנוש) בן גל הלך לעולמו בגיל 79. ראש הממשלה: "בימים הקשים ביותר של מלחמת יום הכיפורים, כשגורל ישראל היה מוטל על הכף, יאנוש וחייליו האמיצים הגנו בגופם על גבולנו הצפוני, בלמו את ההסתערות הסורית, והביאו את צה"ל לשערי דמשק"

אא

אלוף במילואים, אביגדור (יאנוש) בן גל הלך לעולמו בגיל 79. בן גל היה מפקדה של חטיבה 7 שלחמה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים, שימש  כאלוף פיקוד הצפון, ואחר כך כמפקד גיס במבצע שלום הגליל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד לבן גל: "יחד עם כל עם ישראל אני דואב על לכתו של גיבור ישראל, אלוף במיל' יאנוש בן גל. בימים הקשים ביותר של מלחמת יום הכיפורים, כשגורל ישראל היה מוטל על הכף, יאנוש וחייליו האמיצים הגנו בגופם על גבולנו הצפוני".

"בלמו את ההסתערות הסורית ולאחר מכן עברו להתקפה שהביאה את צה"ל לשערי דמשק. יאנוש היה מצביא מחונן עם שאר רוח ואומץ לב בלתי רגילים. הוא ייזכר כאחד המפקדים הגדולים שקמו לעם ישראל בזמן החדש".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין ספד גם הוא: "אלוף אביגדור בן גל היה מגיבורי האומה. שריונר מיוחד, עם חוש הומור, מפקד שהטביע את חותמו על בטחון ישראל. יאנוש, הלוחם והאדם, שחסם בגופו, יחד עם לוחמיו, חיילי חטיבה שבע של חיל השריון, את המתקפה הסורית ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. העם בישראל חב לו חוב נצחי. יהי זכרו ברוך".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

שר הביטחון, משה יעלון אמר כי: "אלוף במילואים אביגדור (יאנוש) בן גל ז"ל, שהלך לעולמו, היה אחד מאותם מתי מעט מפקדים, שבעשייתם ופועלם עיצבו את צה"ל, חיל השריון ותורות הלחימה שלהם, באופן המשפיע על דורות של לוחמים, עד ימינו, ואף יוסיף וישפיע בעתיד".

"מסע חייו היה מדהים ומיוחד במינו. מילד רך בשנים שנמלט עם אחותו, ללא הוריהם, מאימי הנאצים, דרך הנער שהתקשה למצוא בית ונדד ברחובות, ועד שמצא את ייעודו, בצה"ל, והיה למפקד עטור תהילה, שהוביל, בין היתר, את חטיבה 7, לוחמיה ומפקדיה, לכמה מהקרבות הקשים וההירואיים ביותר במהלך מלחמת יום הכיפורים - קרבות אשר סייעו לבלום את הצבא הסורי ברמת הגולן".

עוד הוסיף: "לאורך מסלול שירותו הצבאי, גם כשהגיע לדרגת אלוף, היה יאנוש בלב העשייה המבצעית והפיקודית, תמיד במקומות בהם התקבלו ההחלטות הקריטיות ביותר, לעיתים מזומנות תחת אש. לוחם ומפקד ברמ"ח אבריו".

"יאנוש אמר את שעל ליבו, באופן ברור ונחרץ, בישירות האופיינית לו. בחן רב אך בחדות מחשבה ובהירות, נעזר בניסיון העצום שלו והחוויות שצבר במהלך הדרך במבצעים ובמלחמות ישראל, בעיקר אלו ממלחמת יום הכיפורים, אשר עברו גם הלאה ונטמעו בצה"ל ובחיל השריון. ובעיקר זוכר את פקודיו שלא שבו מהקרבות".

לסיום אמר: ""אם אין לך עור עבה, אתה לא יכול להיות מפקד", סיפר לפני כשנתיים וחצי בראיון. "במלחמת יום הכיפורים אמרתי לעצמי כל הזמן - 'יאנוש, אתה מישהו אחר'. הפנטתי את עצמי. יצרתי לעצמי מערכת הגנה נפשית פסיכולוגית כדי לשרוד את זה. החנקתי את הרגשות, דחקתי אותם הצידה. לא פחדתי למות שם. למות אני מפחד אולי בגלל הגיל שלי עכשיו". יהי זכרו של יאנוש ברוך".

תגיות:צה"לאלוףמפקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה