חדשות בארץ

רשמי: הוואקף נגד הכותל הרפורמי

מנהל מתחם מסגד אל אקצא בוואקף תקף את הקמת הרחבה הרפורמית החדשה בכותל המערבי, והודיע כי בוואקף שוקלים להשתמש באמצעים שונים כדי למנוע את הקמת הרחבה החדשה

אא

סוכנות החדשות 'AP' מדווחת היום (א') כי מנהל מתחם מסגד אל אקצא בוואקף, עומאר קיסוואני הודיע בראיון לסוכנות כי הוואקף מתנגד לרחבה הרפורמית בסמוך לקשת רובינסון בכותל המערבי, וכי בכוונתו לפעול באמצעים שונים נגד הקמת הרחבה.

לדבריו: "אנו לא נקבל את הקמת הרחבה החדשה. פנינו למשטרת ישראל, ואנו שוקלים להשתמש באמצעים שונים נגד הקמת הרחבה המדוברת".

התנגדותו של הוואקף לרחבה הרפורמית מצטרפת לתקיפתה של הרשות הפלסטינית נגד הקמת הרחבה. בשבוע שעבר, השר הפלסטיני לענייני הוואקף הצהיר כי: "הכותל המערבי הוא חלק בלתי נפרד מהדופן המערבית של אל אקצא".

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

על פי החלטת הממשלה יוקצו כ-40 מיליון ₪ לבנייה ורכש עבור הקמת רחבת הכותל הרפורמית אשר מתוכננת בסמוך לקשת רובינסון, במקום שבו קיימת 'עזרת ישראל'.

חברי הכנסת החרדים התנגדו להחלטת הממשלה. שר הפנים, אריה דרעי אמר בהתייחס להחלטה: "כל הבעיה הזאת של הרפורמים והקונסרבטיבים לא הייתה קיימת עד עכשיו במדינת ישראל, ואין לי שום כוונה שזה יקרה עכשיו. אין לנו מה להתפשר בעניין".

גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה תקף את ההחלטה: "הרפורמים הם קבוצת ליצנים שתוקעים סכין בתורה הקדושה. לעד ולעולמי עולמים לא נכיר בקבוצת הליצנים האלו, לא בכותל ולא בשום מקום אחר".

תגיות:נשות הכותלרפורמיםהכותל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה