חדשות בארץ

ראש הממשלה: הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות ח"כים בשל התנהגות לא הולמת

בעקבות ביקורם של שלושה ח"כים ערבים בבית משפחות מחבלים שחוסלו, סיכם ראש הממשלה עם ראשי מפלגות הקואליציה על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות חברי כנסת בגלל התנהגות בלתי הולמת. נתניהו: "הם בונים חומות של שנאה"

אא

בעקבות ביקורם של שלושה חברי כנסת ערביים ממפלגת בל"ד בבית משפחות מחבלים שחוסלו, סיכם ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם ראשי מפלגות הקואליציה על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות חבר כנסת בגלל התנהגות בלתי הולמת.

ההשעיה תיכנס לתוקף עם רוב מיוחס של 90 ח"כים, בדומה למנגנון הקיים היום בחוק להשעיית נשיא מדינה ויושב ראש הכנסת או סגניו.

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו: "אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל אינם חשים שחברי הכנסת הללו מייצגים אותם. אנחנו עושים מאמצים גדולים, משקיעים השקעה גדולה כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית, והם עושים את ההיפך הגמור, הם בונים חומות של שנאה.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

נתניהו הדגיש כי צריך להוקיע מקרים כאלו שלא היו מתקבלים במדינות אחרות: "אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקני אם חברי פרלמנט או חברי קונגרס היו הולכים ועומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים בריטים או אזרחים אמריקנים. אני חושב שהייתה קמה צעקה גדולה מאוד ובצדק".

עוד הוסיף נתניהו וסיפר כי הוא בוחן צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת הללו: "אני שוחחתי עם היועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת הללו. אני אבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה - לא יכהן בכנסת ישראל".

"אני חושב שהדבר הזה הוא חשוב כאמירה לאיזה סוג חברה אנחנו רוצים. במקביל, אני אגיש היום יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת. אני מצפה מכל חברי האופוזיציה שזעקו גם הם בצדק בעניין הזה, לתמוך בהצעות השונות שאנחנו נביא".

תגיות:ראש הממשלההרשימה המשותפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה