ונשמרתם

חמישה מזונות שמועילים לגמילה מעישון

מנסים כבר שנים להיגמל מעישון, ללא הצלחה? הנה כמה טיפים מועילים במיוחד, שתוכלו לשלב בתזונה היומית שלכם:

אא

1. שוקולד מריר

בשוקולד קיימים מרכיבים שמגבירים את שחרורו של הורמון הסרוטונין, במוח. הסרוטונין הוא ההורמון האחראי על תחושות חיוביות כגון רוגע, שמחה, הנאה ואנטי-כאב. אדם שפצח בתהליך הגמילה מסיגריות, זקוק למנות 'גדולות' של סרוטונין שישדרו לו שהוא יכול להיות רגוע, ולכן - אכילה של שוקולד מריר בזמן הגמילה מהעישון, מועילה ביותר להצלחת התהליך. 

2. עלי סלק

בעלי הסלק ישנם רכיבים הנקראים קרטונואיד ואנתוציאניד - חומרים שבשילוב עם פיגמנט הבטנין (שמקנה לסלק את צבעו) - הופכים את הסלק למנטרל טבעי של רעלים מהכבד, שחלקם נגרמו על ידי הניקוטין שבסיגריות. גם תפוח עץ הוכח כמעולה למטרה זו. 

3. צריכת מים

כמו עלי הסלק והתפוח, גם המים מסייעים בניקוי רעלים מהגוף. כמו כן, המים הוכחו כ'משכיחים' את הצורך בסיגריה, אם שותים אותם סמוך להתפרצות החשק לסיגריה. 

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

4. מיץ תפוזים, גזר ולימונים

העישון מחליש ביותר את המערכת החיסונית וגורם לגוף להיות 'צרכן' של שורת מחלות ובעיות שהמרכזית בהן היא איבוד ויטמינים (ובפרט ויטמין C). לכן, חלק מהטיפול שמקבלים אנשים שמבקשים להיגמל מעישון, הוא שתיית מיצים אלו בכמויות גדולות. 

 

5. שתיית חלב 

תאמינו או לא, אבל ממחקר שביצעו חוקרים מאוניברסיטת דיוק שבארה"ב, התגלה נתון חשוב ביותר: שתיית ספל חלב לפני הסיגריה, טעמה הופך למר בפי המעשן והוא דוחה אותה על הסף. 

תגיות:עישוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה