ונשמרתם

המשך התפשטות נגיף הזיקה

מנכ"ל משרד הבריאות העולמי התייחסה להתפשטות נגיף הזיקה, והקשר בינה לבין התפתחות לא תקינה של המוח אצל עוברים שאמותיהם נדבקו בנגיף במהלך ההריון

אא

מחלת נגיף הזיקה הינה מחלה המועברת על ידי עקיצת יתושים המתבטאת בחום, פריחה, כאבי פרקים ואודם בעיניים. במקרים נדירים, תיתכן הופעה של סיבוכים נוירולוגיים. בנוסף, קיים חשש כי הדבקה במחלה זו בזמן הריון עלול לגרום למומים נוירולוגיים קשים, כולל מיקרוצפליה (תופעה בה היקף הראש קטן ביותר משתי סטיות תקן מהממוצע התואם לגיל ולמין הילד, המעיד על התפתחות לא תקינה של המוח).

ארגוני בריאות בינלאומיים מדווחים על המשך התפשטות מחלת נגיף הזיקה באפריקה, בדרום מזרח אסיה ובאיי האוקיינוס השקט. לאחרונה, דווח על התפשטות המחלה באזורים חדשים בדרום ומרכז אמריקה כולל האיים הקריביים כגון בוונצואלה, פנמה, הונדורס, מרטיניק וגיאנה הצרפתית.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

משרד הבריאות הברזילאי מדווח על עלייה חריגה במקרים של מיקרוצפליה לאחר ההתפרצות של המחלה במדינה. פולינזיה הצרפתית מדווחת על עלייה במומים מולדים במערכת העצבים המרכזית. בנוסף, נבדק הקשר האפשרי בין זיהום הנגרם על ידי נגיף זיקה לבין GBS בברזיל ובפולינזיה הצרפתית.

מנכ"ל ארון הבריאות העולמי, ד"ר מרגרט צ'אן התייחסה היום (ה') להתפשטות הנגיף ואמרה כי: "התפשטות נגיף 'הזיקה' הביאה מדינות להמליץ לנשים בהריון להימנע מכניסות לאזורים הנגועים. רמת הכוננות גבוהה ביותר. באזורים שנמצאו נגועים, יש עלייה מדאיגה בלידת תינוקות הסובלים ממיקרוצפליה, המעיד על התפתחות לא תקינה של המוח, וקיים קשר בין זה לבין התפשטות נגיף הזיקה".

"התגברות מקרי המיקרוצפליה בקרב התינוקות יוצרת מעמסה אדירה על המשפחות, ועל הקהילות. הנגיף ממשיך להתפשט, ומדאיג בהעדר חיסון למחלה".

תגיות:נגיףמחלהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה