כתבות מגזין

הגורו שהפך לרבי: סיפורו המרגש של גוטמן לוקס

גוטמן לוקס היה יהודי עשיר אשר הרוויח מיליונים, הפך לגורו בהודו ובארה"ב, לאחר מכן למרפא נוצרי – וכל העולם השתחווה לרגליו. מסעו הסתיים כאן בישראל: במשך שלושים שנה מגיע לוקס בכל יום לכותל על מנת להניח תפילין ליהודים

אא

גוטמן לוקס היה יהודי עשיר אמריקני מאריזונה אשר הרוויח מיליונים. במהלך השנים נכנס לוקס לדיכאון בעקבות חיפוש משמעות החיים, לאחר ששאל את עצמו האם הוא הגיע לעולם על מנת להרוויח מיליונים ולקנות בתים.

בעקבות הדיכאון, החל גוטמן לצרוך סמים כדי להרגיש שמחה פנימית. אך לאחר שימוש בסמים, המשיך ותהה האם הסמים הם הייעוד האנושי? לאחר תהיות ומחשבות רבות, החליט גוטמן לחפש את עצמו בדרום הודו, במסע אל מנהיג כת גדולה של כ-5,000 מאמינים אשר המתינו לו בכל יום וים.

גוטמן סיפר כי חשב שהגורו יקבל אותו ראשון מפני שהגיע מאמריקה הרחוקה, אך בפועל המתין שבועות. לאחר שלושה שבועות בהם המתין גוטמן לגורו, קרה דבר לא צפוי: הפיל של הגורו החל להתפרע ולהשתולל, ובכך סיכן את חייהם של מאות בני אדם.

בקור רוח פנה לוקס לעבר הפיל: "עצור", והפיל אכן נעצר. לאחר שהגורו התרשם מהאופן בו עצר לוקס את הפיל, הזמינו לביתו. במשך שבועות ארוכים לימד הגורו את לוקס את "סודות המקצוע".

לאחר חמישה חודשים של תרגול מיסטי, החלו כל יושבי הודו להשתחוות ללוקס. לאחר שנה בה הפך לאליל הודי בעל "סגולות מיסטיות", החליט לחזור לאמריקה ושם להמשיך ב"מנהיגותו הרוחנית".

כשהגיע לסנטרל פארק בניו יורק בתור גורו בעצמו, החלו מאות אנשים להשתחוות לו, ביניהם מפורסמים וסלבריטאים ידועים. לאחר שהפך גם לגורו באמריקה, המשיך גוטמן במדיטציות: במשך שלוש שנים לוקס היה שרוי בשתיקה, וכדי להתקשר עם הסביבה נעזר בתנועות הידיים בלבד.

בשלב מסוים החל גוטמן להיכנס לדיכאון, וחש שהוא עומד להשתגע. גוטמן החל לנסות תחום אחר – ריפוי נוצרי. לוקס למד את טכניקות הריפוי הנוצריות, והפך למומחה גם בכך. לאחר תקופה ממושכת נוספת בה "ריפא" אנשים באמריקה, שבה תחושת הדיכאון וחוסר המשמעות אצל גוטמן.

לאחר שהיה מיליונר גדול, גורו הודי ואמריקני ומרפא נוצרי, החליט גוטמן לנסות את הדבר האחרון שהוא לא עשה: "להיות יהודי אשר עושה מצוות". גוטמן עלה על מטוס מארה"ב לישראל, הגיע לכותל המערבי בירושלים, שם ביקש מהקב"ה שישלח אליו אדם קדוש שילמד אותו מה לעשות.

בעוד גוטמן ממשיך ומעתיר בתפילה, ניגש אליו אדם אשר שאל אותו האם הוא רוצה להניח תפילין... מאותו הרגע ועד היום, במשך כשלושים שנה, חי גוטמן בירושלים, הולך לכותל בצהריים ומניח תפילין ליהודים. "נעשיתי די טוב בזה", הוא אומר, "למדתי איך למדוד לחץ דם יהודי".

לדבריו: "אם מקיימים רק את הפרטים של המצוות, הצד הגשמי הופך לעול. הבעיה היא שהישראלים לא מצאו עדיין את הצד הרוחני של המצוות, אז הם בורחים להודו ולארצות המזרח. אם הם היו מוצאים את הרוחניות במצוות, הם לא היו חושבים לעזוב את היהדות לחפש דברים אחרים".

תגיות:הודומשמעות החייםחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה