הפסקת הריון

אמא לילדים רבים? כנראה שתחיי יותר

מחקר שנערך באוניברסיטת סיימון פרייזר דה בורנבי קובע: לידות מרובות מאריכות חיים

  • ט' שבט התשע"ו
אא

לידות מרובות מאריכות חיים, זוהי המסקנה העולה ממחקר שבדק את הקשר בין מספר הלידות שעברה האם לבין מהירות תהליך ההזדקנות שלה.

המחקר, שנערך באוניברסיטת סיימון פרייזר דה בורנבי, בדק שתי קהילות בגואטמלה, עקב אחר תהליך ההזדקנות של 75 נשים בהן וכן את אורך הטלומרים שלהן, שהם חומרים המרכיבים חלק מהקוד הגנטי של הגוף.

פרופ' פבלו נפומנשי, העמד בראש המחקר, מסביר כי אורך הטלומרים מצביע על תהליך ההזדקנות של הגוף. ככל שהטלומרים ארוכים יותר, הם מצביעים על כך שתהליך ההזדקנות של הגוף ארוך יותר. כלומר: ככל שהטלומרים ארוכים יותר, תהליך ההזדקנות של האדם ארוך יותר והוא צפוי לחיות יותר שנים. אחד הגורמים שגורמים לקיצור הטלמורים הללו הם, בנוסף לגיל, גם לחץ וגורמים דלקתיים.

המחקר ארך 13 שנים, במהלכן שבו ודגמו החוקרים את תאים גנטיים של הנשים מגואטמלה. החוקרים גילו כי הטלומרים שלהן ארוכים יחסית, ותלו זאת בכך שההורמון אסטרוגן, המיוצר באופן מוגבר במהלך ההריון. הורמון זה מגן על תאי הגוף, ובין היתר על הטלומרים.

במחקר נבדקו גורם נוסף: התמיכה הסביבתית של הנשים. בניגוד לנשים בעולם המערבי, שעוברות את הריונן לבד או בסביבה חברתית מצומצמת, הנשים בגואטמלה עטופות בבני משפחה וחברי קהילה שתומכים בהן, פיזית ונפשית. הסיוע החיצוני מאפשר לגופן להתרכז בהגנה על תאי העור שלהן, מה שמאפשר האטה בתהליך ההזדקנות.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:לידהבריאותילדיםהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה