חדשות יהדות

מרגש: ניצולות השואה חגגו בת מצווה

30 ניצולות שואה מכפר סבא חגגו את הבת מצווה שלהן בכותל המערבי בירושלים

אא

באיחור של 70 שנה, חגגו כ-30 ניצולות שואה מכפר סבא את הבת מצווה שלהן ברחבת הכותל המערבי בירושלים. האירוע התקיים ביום שלישי שעבר, ביוזמתו של ראש העירייה יהודה בן חמו ובסיועה של שוש דרימר, מנהלת המחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת.

אחת מהחוגגות, רות באומן, בת 82 וחצי, לא יכלה לכלוא את התרגשותה. בשיחה ל-ynet היא מספרת: "אני מאוד מתרגשת, אני כבר שבוע מאוד מתרגשת, לא רק בשבילי אלא בשביל כל החברות מהמועדון בכפר סבא. אני בת 83 בקרוב וחוגגת בת מצווה, ועוד בכותל המערבי בירושלים, בבירה שלי, בארץ שלי. זה לא מובן מאליו. אני מברכת את כל אלה שארגנו את זה ותרמו לזה".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

באומן, ילידת אושווינצ'ין שבפולין, הגיעה לישראל בגיל 15 וחצי. שנתיים וחצי קודם, עם תום המלחמה, חזרה לפולין מהיערות בהם התחבאה, אחרי שסבלה מרעב במשך שש שנים ועברה ילדות קשה של פחד, רעב, קור ואימה. "הייתי בת שש וחצי כשהתחילה המלחמה", מספרת באומן. "קשה לי לספר מה עבר עלינו, אבל רק אני, אחותי ואמא שלי שרדנו. הטקס הזה עבורי נועד לסגור מעגל".

חוגגת נוספת, יפה אורבך, בת 80, מספרת שעלתה בגיל 12 ארצה וכעת היא סוגרת מעגל. "במקום כלשהו אני כאילו נושאת בתולדות חיי את ציוני הדרך בחיי העם היהודי ובחיי המדינה", אמרה בהתרגשות. "גדלתי בעיר שהייתה מאוד יהודית, בעיר בה נוסדה החסידות... סבלנו מרעב ומעוני... המחשבה על בת מצווה כלל לא עלתה בדעתי, הרי הוריי לא היו, עליתי לארץ לבד בעליית נוער ולא היה מי שיחגוג לי. אם להיות כנה, זה אפילו לא חלום שהתגשם, מפני שלא העזתי בכלל לחלום על זה".

תגיות:בת מצווהניצולי שואההכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה