חדשות יהדות

מוצע למכירה פומבית: כתב המינוי של הרב אלישיב זצ"ל

מסמך מבית המכירות הפומביות 'קדם' מורה כי הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל מונה לשמש כחבר במועצת הרבנות הראשית לישראל כאשר היה בן 45 שנה בלבד

אא

מסמך מבית המכירות הפומביות 'קדם' בירושלים מורה כי הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל, ממנהיגי היהדות החרדית, מונה לשמש כחבר במועצת הרבנות הראשית לישראל בשנת 1955, כאשר היה בן 45 שנה בלבד.

במסמך, שיעמוד למכירה בשבוע הבא, כותבים הרבנים הראשיים דאז, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג והרב יצחק ניסים, זצ"ל, כי "הננו מתכבדים להודיעהו כי מועצת הרבנות הראשית לישראל, בישיבתה האחרונה מיום ט"ז באדר תשט"ו, מינתה את כבוד-תורתו לחבר המועצה המורחבת של הרבנות הראשית לישראל".

לסיום המכתב, מברכים הרבנים הראשיים את הרב אלישיב כי "ברכתנו תלווהו על דרכו בקודש לחזק דברי תורתנו הקדושה ולהרמת קרנה של תורה בישראל".

הרב אלישיב (צילום: פלאש 90)הרב אלישיב (צילום: פלאש 90)

הנתון המלמד את גילו הצעיר של הרב אלישיב הוא התאריך הרשום בראש המכתב, כ' באדר תשט"ו. כשבוע לפני תאריך זה נבחרו שורה של חברים חדשים למועצת הרבנות הראשית לישראל, ביניהם מגדולי ומזקני הרבנים באותה העת, ביניהם: הרב רבי איסר יהודה אונטרמן, המקובל הרב רבי עובדיה הדאיה, הרב צבי פסח פרנק, הרב יעקב עדס ועוד, שהיו באותה תקופה בשנות ה-70 לחייהם.

ארבעה חודשים לאחר שליחת המכתב מונה הרב אלישיב, באופן רשמי, כדיין בבית הדין הרבני הגדול, בתחילה באופן זמני ולאחר חודשיים באופן קבוע – תפקיד בו שימש 16 שנים. שנתיים אחר כך הוא מונה אף ליו"ר הוועדה הבוחנת של הרבנות הראשית לישראל לעניין מתן תעודות כושר לדיינות.

לכבוד הרב לו זכה כבר אז ניתן ללמוד מהפנייה אליו במכתב הרבנים הראשיים: "הרב הגאון מורנו הרב יוסף שלום אלישיב שליט"א".

מרון ארן, מבעלי בית המכירות הפומביות 'קדם', מציין כי "מדובר במסמך קצר ששופך אור על פרט לא ידוע מחייו של הרב זצ"ל. אף שאין אנו יודעים האם השתתף לבסוף בישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל, המינוי כשלעצמו בגיל כה צעיר משמש עדות נוספת לכבוד הגדול שרחשו לרב ולגאונותו כבר באותן שנים, בהן פחות נודע בציבור".

תגיות:הרב אלישיבמכירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה