חדשות יהדות

אברי גלעד: "אנחנו כאן בזכות היהדות"

בדיון שנערך בערוץ 2 אצל השדרן ואיש התקשורת אברי גלעד, אומר המראיין כי "אני מעוניין שילדיי ילמדו על היהדות. ללא שורש לא יקום עץ"

  • כ"ה טבת התשע"ו
אברי גלעד (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)אברי גלעד (צילום: אורן נחשון / פלאש 90)
אא

בהמשך ליוזמתם של אנשי חינוך חילוניים, המבקשים להקים רשת חינוך חילוני עצמאי, שלא תהיה כפופה להוראות משרד החינוך, הוזמן היוזם לראיון בערוץ 2, אצל השדרן ואיש התקשורת אברי גלעד.

בדיון מתדיינים יורם פרומן, יוזם זרם חינוך עצמאי לחילונים, ועמיחי שקלי, ראש המכינה הקדם צבאית 'תבור', אודות לימודי יהדות לילדים חילוניים ועל משמעותם.

במהלך הדיון אמר עמיחי שקלי כי "היהדות רלוונטית יותר מאי פעם. אנחנו חייבים להעמיק את הידע היהודי, וכשזה מונגש בצורה נכונה, אז יש לאנשים המון המון אהבה וחיבור ללימוד יהדות". שקלי מוסיף כי לפני שלוש שנים ניסו להוביל מהלך ולהגדיר לאום "ישראלי" ולא "יהודי". בג"צ פסל את המהלך ואמר כי: "לא נמצא טיעון לכיוונו של לאום ישראלי". לטענתו, לא ניתן לנתק את הישראלים מיהדותם, והוסיף כי להשתמש בשם "ישראל" ללא קשר ליהדות מהווה הפרה גסה של זכויות יוצרים, כיוון שהשם "ישראל" מצוין בספר בראשית.

במהלך הדיון תמך המראיין אברי גלעד בזכותו של העם היהודי לתכני מורשת יהודים, כשאמר: "אני חילוני, ואני מעוניין שהילדים שלי ילמדו על היהדות. אנחנו כאן בזכות היהדות, ללא שורש לא יקום עץ", והוסיף: "אני מסכים אתך בכל מילה, כמרצה ומלמד במכינה, אנחנו כאן בזכות היהדות, וזה רק יביא את כולנו לעושר תרבותי ענק שאין סיבה למחוק אותו כי יש כל כך הרבה מה ללמוד ממנו".

תגיות:העם היהודיאברי גלעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה