תשובה בהידברות

"הצלחתי להגשים חלום"

הזמן הפנוי שהצטבר לרם אברהם, גרם לו לחפש הרצאות ונושאים ברומו של עולם. כך בשיטוט אינטרנטי התגלגלה לפניו הרצאה של הרב זמיר כהן, ששינתה את חייו. הוא החל להצטרף לשיעורי הרב ברמת אביב – והשאר כבר היסטוריה

אא

למרות שגדל כל חייו במסגרות חילוניות - מאז עמדו על דעתו, היה ברור לו לרם אברהם (23) מבת ים, שביום מן הימים יהפוך לדתי. המשיכה לרוחניות התחילה דווקא בצבא, כששירת כקצין בחיל הים. במסגרת תפקידו זה, מאחר והוצרך לנסוע מבסיס לבסיס ולפקח על הנעשה שם – יצא שהגיע לביתו מדי יום, בסביבות השעה חמש. "עמד לרשותי הרבה זמן פנוי, שהרגשתי שאני חייב למלא אותו בדברים משמעותיים", הוא מספר. "מאחר ואני טיפוס מאוד מעמיק וחוקר, חיפשתי באינטרנט כל מיני הרצאות בנושאים שברומו של עולם: משמעות החיים, חידת הבריאה וכדומה". כך יצא שהתגלגלה אליו הרצאה של הרב זמיר כהן, המדבר הרבה בנושאים חשובים אלו. "אני זוכר שזו הייתה הרצאה שדיברה על מיסטיקה ודברים שברומו של עולם. מאוד התלהבתי מסגנון הדיבור של הרב ומהדברים העמוקים ששמעתי, כך שמיד אחרי ההרצאה הזו – שמעתי הרצאה נוספת, ועוד אחת, ועוד... ממש התחברתי לדברים".

זמן קצר לאחר מכן, כמו אפקט הדומינו, החלו חייו לזרום לכיוון היהדות גם מבלי שיצטרך לעשות מאמצים עילאיים לשם כך. "זה התחיל מחבר דתי שהזמין אותי לתפילת מנחה בבסיס, שם הרגשתי התעלות נפש מאוד גדולה. בהמשך, 'השווצתי' באוזני החבר'ה על החיבור שלי להרצאות הרב זמיר, וחבר אחר מיד 'התנדב' להשיג לי דיסק של הרב, עם הרצאות שאותן העברתי למכשיר הנייד שלי".

בד בבד החל רם להגיע באופן קבוע לשיעורי הרב זמיר כהן ברמת אביב, כשבלבו הולכת ונרקמת המשאלה: להצטרף ביום מן הימים לשורות 'הידברות', ולזכות את הרבים בחלוקת ספריו ושיעוריו של הרב זמיר כהן, ואחרים.

ובדרך שאדם רוצה – בה מוליכין אותו. "בהרצאות של הרב זמיר ברמת אביב, הכרתי את אחד מפעילי הארגון, שבמקרה גר בשכנות אליי". כך מצא עצמו מצטרף בהתנדבות לאותו פעיל, ועוזר לו למכור את ספרי הרב זמיר לאחר השיעור. בהמשך גם זכה למלא את משאלתו ולעבוד במחלקת ההפקה של ערוץ הידברות, כמבקר איכות הסרטים ועורך תכניות, ומאוחר יותר הצטרף לישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק כתלמיד מן המניין. "לולי הרב זמיר כהן והרצאותיו המרתקות, אני לא יודע איפה הייתי היום", הוא אומר.

מעוניינים לשתף אותנו בסיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל shira@htv.co.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה