תשובה בהידברות

"פתאום התחלתי להתעניין בשיעור"

אליעזר לא תיאר לעצמו עד כמה רחוק ישפיע עליו שיעור ששמע בערוץ הידברות. משיעור לשיעור הוא קיבל תשובות לכל השאלות שבערו לו, והיום הוא כבר מפיץ את עלוני הידברות בשכונתו

אא

נולדתי לפני 31 שנה בפתח תקווה למשפחה דתית, אבל לא הסתדרתי עם הצד הדתי. היה לי קשה לשמור שבת ולקיים את יתר המצוות. לאחר שסיימתי בית ספר יסודי עברתי לבית ספר חילוני. לצערי, בכיתה ח' הורדתי את הכיפה.

שרתתי בחיל אוויר ולאחר מכן התחלתי לעבוד בחנות סטור. שם הכרתי מישהי ועמדנו להתחתן. קבענו תאריך ואת יתר הפרטים, אבל אז התגלו בינינו חילוקי דעות והחלטנו לבטל את החתונה.

אחר צהרים אחד חזרתי לביתי נסער בגלל חילוקי הדעות הללו, וראיתי את אבי צופה בתכנית וצוחק.

"מה כל כך מצחיק אותך?!", התפלאתי.

"אני רואה שיעור נחמד ומצחיק. בוא תראה".

ראיתי שמדובר ברב שנותן שיעור. "אין לי כוח לשמוע את הרבנים האלה", אמרתי לו. הוא ניסה לשכנע אותי שוב ולא הצליח. נכנסתי לחדרי, שכבתי על מיטתי ובעל כורחי שמעתי את השיעור. הרב דיבר על זוגיות והסביר מה מהות האישה ומה מהות הגבר, וההבדלים ביניהם. פתאום זה התחיל למשוך אותי, והתחלתי להתעניין בהרצאה. בדיעבד הסתבר שלי שזה היה הרב אבנר קוואס. שמעתי אותו במשך עשר דקות עד שהסתיים השיעור.

אחר כך היה שיעור של הרב יצחק פנגר, אבל כבר לא רציתי לשמוע עוד. אבא שלי לא ויתר על השיעור ופתח את הערוץ. נשארתי בחדר ושוב שמעתי בעל כורחי את השיעור. מה אומר לכם, השיעור הזה הפך לי את החיים! החלטתי להמשיך לשמוע את הרב פנגר בפעם הבאה ואחריו שמעתי את הרב זמיר כהן. וכך שמעתי אותם בקביעות במשך חצי שנה. הייתה לי השגחה פרטית מופלאה. בכל פעם קיבלתי תשובות על מה שהטריד אותי בדיוק באותו הזמן. פעם אחת, למשל, באתי הביתה עצבני בגלל בעיה קשה מסוימת, וממש הוטרדתי ממנה. ואז שמעתי את הרב פנגר אומר: "תדע לך שיש מצבים קשים בחיים, ואתה צריך לשמור על עצמך ולדעת שגם זה יעבור". 

אמי ראתה שאני מגלה עניין בשיעורים ואמרה לי: "הרב פנגר נותן שיעור קבוע במרכז פסגות", שזה כמה מטרים מהבית שלי. היא שידלה אותי שוב ושוב עד שהחלטתי לנסות. הגעתי ביום חמישי לקפה מדרש "מרכז פסגות", ומאז התמדתי להגיע לשיעור ויהי מה.

פעם הלכתי לסמינר הידברות בערד, שם דברתי עם הרב פנגר ביחידות. הוא דיבר איתי בצורה מאוד שלווה וחייכנית וחיזק אותי מאוד. נתקלתי שם לראשונה בעלון "עונג שבת" ומאוד התלהבתי ממנו. ביקשתי שישלחו לי כמות להפצה, ואני מחלק את העלונים מזה שנתיים בחמישה בתי כנסיות בסביבה. אנשים מאוד מחוברים לעלון ומתעניינים אם הגיע.

כך בהדרגה התחלתי לשמור שבת. זה היה מאוד קשה בהתחלה, אבל לאט-לאט זה נהיה מאוד קל. נעזרתי מאוד בהרצאות. קיבלתי חיזוקים של הרב פנגר איך להתמודד עם אתגרים של אנשים שמתחזקים, ובכלל קיבלתי מושגים מה זה לימוד תורה, תפילין וכל השאר.  

אני לומד כעת באופן מסודר ב"פסגות" - הלכה, גמרא, מוסר, ופרשת שבוע עם הרב יוספי. זה מרכז מצוין שמחבק את כולם, ואנשים באים אליו בכיף.

אנשים רבים מתקרבים כיום ליהדות ומרגישים את בורא עולם בחייהם הפרטיים. כולם ראו כמה באו להלוויה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. זה היה קידוש ה' עצום. זכיתי לקרוא את ספריו הקדושים בשנתיים האחרונות וטעמתי את המתיקות של התורה. ביקשתי ממנו סליחה בלוויה על שהכרתי אותו שנתיים בלבד.  

אני עובד כרגע בתחום ההיי-טק ומתכנן להתחזק עוד יותר וללכת לישיבה של הרב זמיר כהן בביתר, וכמובן מקווה שאזכה בקרוב להקים בית יהודי המיוסד על אדני התורה.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה