בריאות ותזונה

סרטן: כל מה שרציתם לדעת על המחלה הארורה

חוקרי מכון ג'ון הופקינס, פרסמו לאחרונה עדכון מבהיל למדי, אודות מחלת הסרטן: במחקרם, מצאו כי לכל אדם יש תאים סרטניים בגופו, שלא ניתן לגלות אותם בבדיקת דם רגילה. מדוע זה כך, מה מגביר את הסיכויים לחלות במחלה הארורה ולמה גורמת הכימותרפיה? כל מה שרציתם לדעת על המחלה שגבתה חייהם של מיליוני חולים, אשתקד

אא

הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על המחלה הארורה, שכבר גבתה חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם ל"ע:

1.כל אדם נושא בגופו תאים סרטניים, אך לא תמיד הם יכולים להתגלות בבדיקת דם רגילה. מתי הם כן יתגלו? רק כאשר יוכפלו ויגיעו לכדי מיליארדי (!) תאים.

2.תאי סרטן עשויים להופיע בגופו של אדם בין שש לעשר פעמים, ואם מערכת החיסון שלו חזקה מספיק – היא תדאג להשמיד אותם, כך שלא יוכלו להכפיל עצמם ולסכן בכך את חייו.

3.אדם שבגופו הוכפלו התאים הסרטניים, הוא בהכרח בעל הרגלי תזונה לקויים – בין אם כתוצאה מגנטיקה ובין אם מהרגלים שנרכשו במהלך החיים.

4.כימותרפיה גורמת להרעלת תאי הסרטן החדשים שרוצים להתפשט בגוף ולכלות כל חלקה טובה, אך אליה וקוץ בה: בד בבד להשמדת התאים הרעים, היא משמידה 'על הדרך' גם את התאים הטובים ועשויה לגרום לנזק בלתי הפיך בכבד, במוח העצם, במערכת העיכול, בכליות, בלב ובריאות ר"ל.

5.ממש כשם שהחיידקים מתרגלים לאנטיביוטיקה – הגידולים הסרטניים מתרגלים לכימותרפיה, ובשלב מסוים כבר לא תהיה לה השפעה עליהם כבתחילה. מה שעלול לקרות במצב כזה הוא שהגידולים יפתחו עמידות בפני הריסה, וכל ניתוח שייעשה כדי להסיר אותם – ישיג את ההיפך, חלילה, והגידולים יהפכו למוטציות שיתפשטו בחלקי גוף אחרים.

6.כשהגוף 'שבע' מהקרנות וכימותרפיה – יקרו בדרך כלל שני דברים: או שמערכת החיסון תתחזק ותתגבר על המכשולים שבדרכה, או שחלילה – הגוף יסתבך עם דלקות וזיהומים למיניהם.

אז האם יש דרך יעילה להילחם בתאים הסרטניים הללו, אחרי שכבר התפשטו בגוף וכשהשפעת הכימותרפיה יורדת? התשובה היא בהחלט. אחת הדרכים היותר נפוצות בלוחמה הזו, היא דרך הרפואה האלטרנטיבית, שהופכת על פיה את 'קערת' ההרגלים, מרעיבה את התאים הסרטניים ולא מאפשרת להם להתרבות.

צילום אילוסטרציה: shutterstockצילום אילוסטרציה: shutterstock

איך זה בא לידי ביטוי בתפריט התזונתי, ובאורח החיים?

מלח וסוכר

מלח שולחן רגיל (שיש בו תוסף כימיקל מסוכן במיוחד) וכן סוכר לבן וסוכר מלאכותי אלו ה'אויבים' הראשונים של תאי הסרטן. לכן עדיף להמיר אותם בתחליפים טבעיים כמו סטיוויה, דבשה ומלח ים – כשמדובר בחולי סרטן.

מוצרי חלב למיניהם

סרטן ניזון מ'ליחה' ומכיוון שמוצרי חלב מייצרים ליחה – רצוי להימנע מהם כליל, ותחת זאת לצרוך מוצרי סויה בלתי ממותקים.

בשר

אחת הסביבות המועדפות על תאי הסרטן, היא חומציות. לכן, ברוב המקרים יתבקשו חולי הסרטן להמעיט בבשר (שעתיר בחומציות כמו גם באנטיביוטיקה, הורמונים ושאר מרעין בישין שעוזרים לתאים הסרטניים להתפתח), ולצרוך מעט דגים או עוף, במקום.

ירקות, פירות ומיצים טבעיים

מיצים מירקות ופירות טריים – מומלצים ביותר לחולי סרטן, כיוון שהאנזימים שבהם מעודדים צמיחה של תאים בריאים. לכן, רוב הדיאטות שניתנות לחולים אלו, סובבים סביב מוצרי מזון טבעיים, וכמה שפחות תעשייתיים.

קפה, תה ושוקולד

קפה, תה ושוקולד הם רק חלק מהמוצרים עתירי הקפאין שחולי הסרטן מצווים להתרחק מהם, כמרחק מזרח ממערב. אז מה כן בא בחשבון? מים רותחים ומסוננים (כדי לוודא שאין בהם מיני מתכות ורעלים שמגיעים מהברז) ובהם תה ירוק – מהווים תחליף מצוין לכל השאר. מכאן שגם מים רגילים מהווים בעיה ולכן יצטרך החולה להחליף אותם במים מזוקקים שאל תוכם נסחטו לימונים. הלימונים יגרמו למים החומציים להיות יותר אלקליניים, וזה בדיוק מה שגופו של החולה צריך. 

עצבות, כעס, מרירות ותסכול

או כל מילה אחרת בעלת קונוטציה שלילית – צריכה להיוותר הרחק משדה ראייתם המפוכח של חולי הסרטן. אם נאמר 'נפש בריאה בגוף בריא' – הרי שבמחלה הזו רואים את זה אחד לאחד. לא פעם שמענו על מקרים של אנשים שהצליחו להתגבר על המחלה ואף ללמד אנשים אחרים כיצד להתגבר עליה. יודעים בזכות מה הם הצליחו? בזכות הראייה החיובית שהם סיגלו לעצמם, והאמונה החזקה שהם ינצחו את הכל. כעס ומרירות משפיעים על הגוף בכך שהם מכניסים אותו לסטרס ויוצרים סביבו אטמוספירה חומצית – שהיא כאמור, האויב מספר אחת של התאים הבריאים. כך שמי שרוצה להתגבר על הסרטן (או על כל מחלה אחרת שקשורה לגוף-נפש) – מוכרח לעשות עבודה פנימית רצינית עם עצמו, ולמגר כל מחשבה ותחושה רעה מתוכו. 

ולסיום, הנה עצה קטנה מפי חוקרי מכון ג'ון הופקינס - לשמירה על בריאות כללית ולהימנעות מהכפלת תאים סרטניים: כל מה שקשור לפלסטיק – בקבוקים, קופסאות, מיכלים וכדומה – אל תקפיאו ואל תחממו במיקרוגל. מדוע? יפה שאלתם. לדברי החוקרים, כשהפלסטיק מתקרר או מתחמם מדי – הוא משחרר רעלים שמזיקים ביותר לגוף, ויכולים להכפיל את התאים הסרטניים במהירות רבה יותר. אז מה לעשות במקום זה? השתמשו בכלי זכוכית, פיירקס או קרמיקה. זה הפתרון היעיל ביותר. 

הערה חשובה: כתבה זו איננה מהווה תחליף להיוועצות ברופא, וקבלת טיפול מקיף ומעמיק מכל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. 

תגיות:סרטןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה