חדשות בעולם

האם כדור הארץ עומד להחשיך לשמונה ימים?

גם אתם קיבלתם הודעה על 8 ימים של חשכה מוחלטת בכל כדור הארץ? מסתבר שמדובר בסיבובה השלישי של מתיחה משנת 2012

אא

גם אתם קיבלתם הודעה על החשכה שעתידה לרדת עלינו לשמונה ימים החודש? אם כן, אז אפשר להירגע. ההודעה אמנם מצטטת את נאס"א כאומרת ש "כדור הארץ יחווה חשכה מוחלטת מ-16 עד 23 בדצמבר בגלל סופה סולארית שתחסום את קרני השמש", ושיש להיערך אל החושך הזה כאל מצב חירום עולמי, אבל מאחורי הז'רגון המקצועי מסתתרת בסך הכל מתיחה ישנה.

הפעם הראשונה שבה רצה ברשת השמועה על החושך בימי דצמבר היתה כבר ב-2012. אז דובר על שישה ימים של חושך מוחלט בכל חלקי כדור הארץ. זוכרים חושך כזה? גם אנחנו לא.

בשנה שעברה שוחזרה המתיחה. הפעם, הידיעה המפוברקת בשם נאס"א הזהירה מפני שבעה ימים של חושך: 16 עד ה-22 בדצמבר. השנה, אולי בהשראת חנוכה ואולי סתם כדי להמשיך ולהוסיף יום למתיחה בכל פעם, מזהירים אותנו מפני שמונה ימים של עלטה. נאס"א, כמובן, לא היתה מעורבת בהפצת אף אחת מהאזהרות הללו.

אגב, התסריט המתואר במתיחה פשוט אינו מציאותי. זרימת האנגריה מהאזורים המרכזיים של השמש (ושל כל כוכב אחר) החוצה מספקת את הלחץ הדרוש כדי למנוע מהפלנטה לקרוס תחת משקלה. התהליך הזה, של משלוח האנרגיה המגיעה לארץ כאור, אינו יכול פשוט להיפסק לשמונה ימים: הפסקה כזו לא הייתה עצירה זמנית אלא חיסול מוחלט של השמש כמקור אור לעולם.

תגיות:כדור הארץמתיחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה