אמונה

האם אנשים חוזרים בתשובה רק בגלל סבל וייסורים בחיים?

האם אנשים חוזרים בתשובה רק בגלל שהיה רע להם בחיים, מחלה או עוני? האם האמונה נועדה לחפות על קשיים חומריים, או שהתשובה מגיעה ממקום אמיתי?

אא

ליאור שואל: "נראה לי כאילו אנשים חוזרים בתשובה רק מתוך סבל חומרי, מחלות, עוני וכו'. אז אולי פשוט מספיק שיהיו לנו חיים טובים ונוחים?"

* * *

שלום וברכה,

תוכל למצוא בהידברות שפע של עדויות של חוזרים בתשובה שהיו בצמרת, ובחרו לחזור בתשובה רק לאחר שלא מצאו סיפוק בהצלחה החומרית, והנשמה שבקרבם כמהה למענה רוחני.

אינטלקטואלים, אנשי מדע ומחשבה חזרו בתשובה, ולא בגלל קשיים וייסורים, אלא מתוך כמיהה למשמעות רוחנית בחייהם שהחומר לא יכל לספק. פילוסופים כמו ד"ר דניאל שליט ובני לוי חזרו בתשובה, פרופ' ירמיהו ברנובר, פרופ' דורון אורבך, אריק נוה (מרצה לפיזיקה), פרופ' ג'רלד שרודר, חיים ציגלר, ועוד שחזרו בתשובה.

שחקנים ידועים בחברה הישראלית בחרו לחזור בתשובה, והם עשו זאת מתוך חיפוש האמת ורוחניות בחיים ולא בשל מחסור חומרי. ביניהם נוכל למצוא את הרב אורי זוהר הידוע, כמו גם שולי רנד, אביתר בנאי, יהודה ברקן, איקה זוהר, אביתר לזר, חנן לדרמן, דורון שפר ועוד.

זמרים מצליחים שחזרו בתשובה כמו עדי רן, גד אלבז, אתי אנקרי, אביתר בנאי, אריאל זילבר, חדוה לוי, יחיאל ארז, בני אלבז ועוד. אנשי עסקים מצליחים מאוד שחזרו בתשובה, כמו שלמה קאליש ורמי פלר.

הנה לדוגמה ראיון מצולם עם חוזר בתשובה בשם אביחי כהן, שהיה דוגמן מצליח. מומלץ לצפות:

https://www.hidabroot.org/he/video/64312

אנו רואים שגם אנשים מצליחים ומפורסמים מאוד, שהגיעו לפסגת ההנאה החומרית בעולם הזה, לא מצאו בה את אושרם, עד שחיפשו רוחניות ומצאו אותה ביהדותם.

קיים בכל בני האדם רעב רוחני, שלא יכול למצוא סיפוק בחומר. אנו שונים מבעלי החיים שמסוגלים למצוא את כל אושרם בעולם הזה. האדם שואף ליותר, ולכן לא משנה כמה מרדפים חומריים נערוך בחיינו, וכמה פעמים נשיג את ההצלחה החומרית שבה חפצנו, תמיד נשוב לנקודת ההתחלה. לעולם לא נהיה מאושרים, עד שנענה על הרעב הרוחני שבקרבנו.

חז"ל המשילו את הרעיון במשל על איכר שנשא לאשה בת-מלך, ובכל יום האיכר מנסה לשמחה, בהתחלה מביא לפניה תרנגולות, אך היא אינה מתרצה. למחרת מביא לפניה עזים יקרות יותר, אך בת המלך אינה מתרצה. לבסוף מביא לפניה את הפרות הכי יקרות במשק, והיא אינה מתרצה, כי היא בת של מלך וליבה רוצה דברי מלוכה. כך הנשמה שבתוכנו, בגלל שמקורה הוא רוחני ועליון, אז שום דבר מתענוגי העולם הזה לא יכול לרצותה. רק המצוות והתורה הקדושה מסוגלים לשמחה באמת, כי הם ממקור עליון, ורק הם מסוגלים לקשר אותה לבורא עולם.

חפש בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית" שמתארת את החיפוש הרוחני בדרך לוגית, באמצעות דו-שיח בין אדם ובין אלוקים.

תגיות:שאלות באמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה