תשובה בהידברות

"ערוץ הידברות פתר לי את החידה ההודית"

במהלך הטיול בהודו חשב שמי (30) שהגיע להרמוניה מושלמת. אבל דווקא שם החלו השאלות לנקר במוחו, והן לא הרפו גם בשובו לארץ. "ואז גיליתי את ערוץ הידברות. משהו שם צלצל לי נכון", מספר

אא

גדלתי בבית מסורתי. חונכתי בבית ספר ממ"ד ואפילו הגעתי לישיבה בכיתה ז'. לאחר תקופה קצרה עזבתי את הישיבה לטובת תיכון דתי בדרום. כשהייתי בכתה י' התחלתי לשאול את עצמי: למה אני שומר שבת ומאמין? הרי אף פעם לא הוכיחו לי כלום, לא פגשתי את המלאך גבריאל ולא את מיכאל... האמונה שלי החלה להתערער. לאט לאט זנחתי את המצוות, ויצאתי אל 'העולם הגדול': בילויים, מסיבות, וכל מה שעלה על דעתי לעשות – עשיתי. חשבתי שאלו החיים הטובים.

הסיפור שלי מתחיל לאחר שהשתחררתי מצה"ל. חסכתי כמה שקלים בעבודות מזדמנות ונסעתי להודו. העולם הגדול, הנה אני כאן!

השקט, אוייי... אין בעיות, אין טלפונים, אין עבודה! יש  כסף, יש זמן, יש אוכל, יש חבר'ה... אחרי חודש נכנסתי למין שלווה כזאת, קצב אחר, התמזגתי עם העולם. ישבתי ופשוט הסתכלתי על הבריאה, על השמיים, על העצים, על המים שזורמים בנחל, על ההודים המוזרים האלה, על התיירים שהגיעו אתמול ועדיין רוטנים. הכל נראה פשוט מושלם, מנוהל וטוב ויפה הדבר הזה עלינו...

מאידך, ראיתי עם קדמוני שעדיין חי לפני אלף שנה בצורה פרימיטיבית. מוזר שעדיין יש עם כזה. אנשים מסתובבים בבגדים מוזנחים, בלי אוכל, בלי שירותי רפואה בסיסיים. שאלתי את עצמי: מי אחראי פה? למה יש כאן אנשים שאין להם מה לאכול?

הייתה לי תחושה שהכול עובד בהרמוניה, הכול טוב, הכול אפשרי...

תהנה, אמרתי לעצמי, מה פתאום התחלת לחשוב על תכלית המציאות? האם הפכת לפילוסוף? עוד מעט תכתוב ספר... בקיצור, תזרום ותהנה, אל תחשוב עכשיו על הכול. אתה בטיול של אחרי הצבא.

התחברתי למטייל הודי שכיום הוא איש היי-טק לונדוני במסע וטיול שורשים. היה מרתק להיות לידו. ההודים ראו בו אליל שלהם, איש העולם הגדול שהצליח לפרוץ החוצה. הוא היה איש הקשר שלי לעם ההודי וקרא עבורי בין השורות.

יום אחד טיילנו בעיירה שנקראת פושקר, ובה בית עובדי אלילים בשם "ברהמה". הסביר לי התייר הלונדוני-הודי, שלמקום זה חשיבות עצומה בקרב ההודים מכיוון שמיוחסת לו קדושה עליונה, והמעמד הגבוה בקרב ההודים קרוי ברהמ-מנים.

הלכתי לסדנאות מדיטציה שונות, הכרתי את שיטת הרייקי ורכשתי מיומנות בסיסית לחקר העולם הפנימי שלי, דבר שלא היה אפשרי בקצב החיים שלי בארץ. חזרתי לארץ עם המון מוטיבציה לשנות את העולם.

פתאום נהייתי אדם חושב, הרי גיליתי כמה דברים בטיול: מקדשים, עניים, הודים, טבע, הרמוניה, מציאות עם השגחה, ברהמ-מנים. אחרי שבוע של התרגשות אדירה בארץ הבנתי שעברתי חוויה עמוקה. אנשים שאלו אותי: "מה איתך?", "מה אתה עושה?", "מתי לימודים?", "מה התכניות?"...

פתאום גיליתי את השלווה - גיליתי עולם פנימי, שיש הרמוניה בטבע, שכנראה מישהו נמצא מאחורי הקלעים... ממש הרגשתי את זה. זה לא נתן לי מנוח. אבל מה עושים?!

התחלתי לקרוא על בודהיזם, הודים, מדיטציות, כל מה שהגיע לידיי, אבל אף אחד לא נותן לי תשובה מספקת.

ואז נתקלתי באינטרנט במאמר המשווה בין היהדות לבודהיזם. חשבתי: מה הקשר?! היהדות כל-כך לא צבעונית לעומת הבודהיזם? אין לה סיכוי...

שלב אחרי שלב המאמר גרם לי להבין שהיהדות כן צבעונית, שהיא נותנת תשובה ומענה, אבל עדיין הדברים היו צריכים בירור אצלי בבטן. אני, שהייתי בעולם הזה והכרתי אותו מבפנים, איך יכול להיות שפספסתי את היהדות?

ואז גיליתי את ערוץ הידברות. מדי ערב, אחרי משמרת לילה, הייתי נרדם עם שיעור של הרב זמיר כהן או הרב יצחק פנגר. הייתי בחיפוש, חשבתי על הדברים שהם אמרו. משהו צלצל לי נכון שם, אבל עדיין לא נפל לי האסימון.

יום אחד הכל התחבר לי. באחת ההרצאות של הרב זמיר הוא הסביר על הברהמנים, שלהם מיוחס בית העבודה זרה שבו הייתי. הוא הסביר שם שבעצם אם מוסיפים את האות א' לברהמנים, יוצא אברהמנים, אנשי-אברהם. כמה פשוט! אלו הם צאצאיו של אברהם אבינו שהגיעו גם ל"קדם", למזרח.

לאט-לאט התחילו להתיישב אצלי שאלות המהות וקיבלו מענה מדי ערב. שתיתי את תכני הערוץ בצימאון רב. היום, ברוך ה', אני נשוי ואב טרי. אני ממשיך להתחזק, עובד ומשתדל ללמוד גם בישיבה לבעלי תשובה בבאר שבע, ומודה לקב"ה על האור שהאיר לי בדרכו המיוחדת, דרך הודו ועד לערוץ הידברות.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה