תשובה בהידברות

"ה' לעולם לא שוכח!"

אודליה לביא חוותה משבר אמוני בפטירת אביה, ורק שיעור של הרב זמיר כהן החזיר אותה להרגשה שכל כך חיפשה

אא

נולדתי בבית שבו חינכו את הילדים על טהרת המסורת היהודית. אבי ז"ל לימד אותנו מהם אהבת חינם ומתן בסתר, כפי שנהג בעצמו. אמי שמרה על בית כשר וציינה את החגים, ועם זאת - לא שמרנו שבת. נעוריי עברו עלי באהבת תורה. בבגרות נבחנתי על 5 יחידות תנ"ך והייתי מחוברת לבורא עולם. לפעמים חשתי בהשגחתו. לא ידעתי אמנם לתרגמה למילים, אך היא הייתה קיימת.

לפני תשע שנים חלה אבי במפתיע, ונפטר לאחר ארבעה חודשים בלבד. סערה התחוללה בחיי. כעסתי על בורא עולם. סירבתי לקבל את מותו של איש שעזר כל חייו והיה צנוע, ולפתע בגיל 51 נפטר. הייתי מחוברת אליו מעבר להיותי בתו. התגעגעתי אליו. הפסקתי להתפלל ולשמור שבת, בעטתי בכול, ורק צמתי ושמרתי כשרות, בגלל שאמרו לי שזה יבטיח לו גן עדן.

כעסי היה חזק, וצערי ויגוני לא הרפו ממני. לא מצאתי מרגוע לנפשי. לפני שנתיים הגעתי להרצאה של הרב זמיר כהן. והנה, כאשר פתח את פיו, קולו מילא אותי בחום. לפתע נפתחו הסכרים והדמעות פרצו מאליהן. נמלאתי בתוכי שלווה שלא הייתה בי מזה זמן רב.

באותו ערב נשאלו שאלות לא קלות, והרב נתן תשובות ברורות ונעימות, הכל מתוך אהבה. הבטתי בו ואחרי השיעור ניגשתי לומר לו שנהניתי. לא האמנתי כשענה "תודה". התביישתי. כי בכל זאת מדובר ברב. הוא חייך וראיתי בו אור ואהבה לעם ישראל. היו שם כל סוגי האנשים, והוא התחבר לכולם ודיבר עמם. זה ריגש אותי כי כולנו בניו של א-לוהים והוא אוהב אותנו בלי הבדל.

חשתי שנשמתי מתגעגעת לדברי תורה. חזרתי לאט לקרוא תהילים ולהודות לבורא. מצאתי בית חב"ד בשכונה, התחלתי ללכת ולשמוע שיעורים, להתחזק ולהתקרב לבורא עולם, להדליק נרות, לשמור שבת ולהתפלל לזיווג. חשתי שאני מוכנה להקים בית.

במקביל, התחברתי לערוץ הידברות כי רציתי להמשיך ולראות את הרב זמיר כהן, וכך הכרתי רבנים נוספים. התחלתי ללמוד ונשמתי מצאה מנוחה, הבנה ונחמה בדבריהם. גיליתי את עולמו המופלא של בורא העולם, את אהבתו לילדיו.

שמתי לב לדבר אחד מאז שהתחברתי חזרה לקדוש ברוך הוא: שיש לי רגעי חולשה ושאלות כמו כולם, אך אני מקבלת תשובות וסימנים מהבורא. למשל, אם מכירים לי בחור והוא לא מתאים, אז הוא נעלם פתאום בהשגחה פרטית. בורא העולם עושה סדר למעני.

למדתי לשלוט על מידת הכעס. אני מבינה שיש לכל דבר הסבר ושכל עכבה לטובה. אני שמחה שיכולתי לשוב ולהתחבר לאבי בשמיים מתוך רצון ושמחה. הלוואי שבורא העולם ייתן לי להקים בית ולגדל ילדים על טהרת היהדות. אין עוד מלבדו.

תודה לערוץ הידברות ולרב זמיר כהן, שבטח לא זוכר אפילו מי אני, אך לעולם לא אשכח אותו. הוא העיר אותי מתרדמתי ונתן לי להבין שאהבה אמיתית לבורא העולם פירושה לדעת לשאול שאלות ויחד עם זאת לא לאבד אמונה שהכל לטובה. מכל מכשול אנו למדים ומבינים שזה לטובתנו. עלינו להיות תמיד בשמחה ותקווה, הרי יש לנו אוזן קשבת מלאת אהבה ורחמים למעלה בשמיים. כדאי להשתמש בה כי אבינו מקשיב, הקב"ה מוביל אותנו, מנתב את דרכנו.

יש משפט שאבא ז"ל לימד אותי והוא תמיד כנר לרגלי: "גם אם אנחנו חושבים שריבונו של עולם מאחר, מתעכב, צריך לזכור שהוא לעולם אינו שוכח! אז גם אם לא קיבלת מה שרצית, תדעי שתמיד יגיע הרגע הנכון וזה יקרה. העיקר הוא לעולם לא לאבד את האמונה!".

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה